به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان سمنان، حیدر آسیابی به بیان گزارشی از عملکرد خود در دادگستری استان سمنان پرداخت و اظهار داشت: در دو سال گذشته برای سه میلیون هکتار از اراضی ملی استان سمنان سند کاداستر صادرشده است.

وی گفت: در استان سمنان 9 میلیون هکتار اراضی وجود دارد که دو میلیون هکتار از این اراضی در سال 94 و یک‌میلیون هکتار در سال 95 با پیگیری و مراجعه به قوه قضاییه موفق شدند سند کاداستر را دریافت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنانبا اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی در سال 95 بیان کرد: حفر چاه و تخریب آن یکی از فعالیت‌هایی است که باید با حضور و نظارت مأموران پلیس آگاهی انجام شود که در این عرصه قوه قضاییه استان سمنان همکاری و تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشت.

آسیابی گشت‌های حفاظتی در ایام نوروز برای حفاظت از اراضی ملی را یکی دیگر از اقدامات این حوزه دانست و گفت: حفاظت از اراضی ملی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دادسرا است و باید به آن توجه کرد.

وی گفت: حادثه ریلی که در سمنان رخ داد در واقع یکی از تلخ‌ترین پرونده‌هایی بود که برای رسیدگی ابتدا به دادگستری سمنان وارد شد و پس از دریافت آخرین اطلاعات از بازرسی کل کشور، تخلف برخی از مسئولان کشوری محرز شد و ادامه رسیدگی به این پرونده براساس قانون به دادستانی تهران منتقل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان ضمن اظهار تأسف برای حادثه‌دیدگان خاطرنشان کرد: مهمان‌نوازی و رسیدگی به مصدومان و حادثه دیدگان در استان سمنان کمی از رنج و مهنتی که آنان در سفر ناتمام خود کشیدند را کاهش داد و زمینه رضایت مسافران از عملکرد مردم حادثه‌دیده در حادثه ریلی قطار را فراهم کرد که این مهم سبب افتخار ما در استان بود.

آسیابی با اشاره به پرونده قطع تاغ‌زارها و جریمه 150 میلیون‌تومانی برای مجرم این پرونده خاطرنشان کرد: پارسال با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر قطع درختان تاغ در سمنان با پیگیری از سوی شورای شهر توانستیم فرد خاطی را دستگیر کنیم و این فرد محکوم به پرداخت 150 میلیون تومان جریمه نقدی شد.

وی از حمایت دادسرا از سرمایه گذاری در استان سمنان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ‌یک از واحدهای تولیدی به دستور قضایی در استان سمنان پلمپ نشده است و این‌یکی از مصداق‌های بارز حمایت قوه قضاییه از سرمایه‌گذاران در استان سمنان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به اقداماتی برای کاهش وقوع جرم و فرهنگ‌سازی در این راستا گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در جامعه امروز ارتقا سطح سلامت اجتماعی و کاهش وقوع جرم در جامعه به ویژه در بین جوانان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 626098
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.