حسین مطواعی شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح تجهیزات مخابراتی شامل رادیوها، دیش‌ها، فیدر و کابل کشی، فلکسیبل و کانکتورفیدر نصب و همچنین آنتن‌های 12فوتی در این ایستگاه و پریسکوپ‌های 17 فوتی ایستگاه‌های مخابراتی میاندشت و ریوندهیل بر روی دکل‌های مخابراتی خود ایستای 120متری تنظیم و توجیه گردید.
وی افزود: این کار بزرگ توسط کارشناسان مخابرات منطقه با دقت و رعایت کامل مسائل ایمنی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان رسید.
وی تصریح کرد: در این طرح از پریسکوپ‌های موجود در ایستگاه‌های میاندشت و ریوندهیل استفاده شد که برای اولین بار در کشور برای رادیوهای دیجیتال استفاده می‌شود.
مطواعی ادامه داد: مزایای بکارگیری پریسکوپ‌ها در این پروژه علاوه بر تاثیر بسیار مثبت در افزایش کیفیت و قدرت امواج مایکروویو، صرفه‌جویی اقتصادی سه میلیارد ریالی در انجام این طرح بوده است.
معاون مخابرات منطقه شمال‌شرق حذف چهار عدد دیش 12 فوتی هایپرفورمنس و 250 متر فیدر و حذف هزینه‌های نصب آنها را از مهمترین دلایل این صرفه جویی دانست و تاکید کرد: این موفقیت حاصل یک کار گروهی بوده که مرهون حمایت‌های مدیریت‌های مخابرات و منطقه و تلاش کلیه کارکنان معاونت مخابرات این منطقه می‌باشد.
همچنین رییس واحد خدمات مهندسی و طرح‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز از استقرار نخستین سامانه GIS خطوط لوله ومخابرات نفت ایران درمنطقه شمال‌شرق خبر داد.
کامران یعسوبی گفت: این سامانه به همت کارشناسان واحد خدمات مهندسی و طرح‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در این منطقه پیاده سازی و اجرا می‌شود.
وی گفت: با توجه به بدنه فنی-تخصصی این منطقه تصمیم گرفته شد تا GIS بصورت نمونه در شمال‌شرق اجرا شود، تا ایرادات احتمالی نرم افزار که ممکن است شناسایی نشده باشد، به کمک نیروهای فنی منطقه شمال‌شرق شناسایی و رفع گردد.
یعسوبی افزود: استقرار این سامانه باعث دسترسی سریع به پروفیل صحیح خطوط لوله با استفاده از اطلاعات توصیفی مانند طول و عرض جغرافیایی خطوط، نقشه‌های ماهواره ها، گسل‌ها، مرزها و شهرها و دیگر موارد می‌شود.
یعسوبی در توصیف سایر مزایای اجرای این طرح نیز تاکید کرد: مدیریت هرگونه بحران در مسیرخطوط و مراکز انتقال علاوه براطلاعات مرجع خطوط، نیازمند اطلاعات جامعی از داده‌های شبکه راه‌ها، کاربری اراضی و نقشه‌های زمین شناسی است که باید جمع آوری و در یک بانک جامع ذخیره شود، که سامانه GIS همان بانک اطلاعاتی است.
خطوط لوله و مخابرت نفت منطقه شمالشرق سوخت رسانی به 5 استان سمنان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، گلستان و بخشی از مازندران را برعهده دارد.
از 14 هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت کشور ، یک هزارو 100کیلومتر در منطقه شمالشرق قرار دارد که شامل خط 22 اینچ ری به سمت سمنان و شاهرود، خط 20 اینچ شاهرود به سمت سبزوار، مشهد و نیشابور، انشعاب خط 8 اینچ مرکز انتقال نفت امام تقی به سمت تربت حیدریه و خط 12 اینچ شاهرود به سمت علی آباد وگرگان استان گلستان است .
همچنین چهار مرکز انتقال نفت سمنان، شاهرود، سبزوار و امام تقی و هفت منطقه تاسیسات نفتی سمنان، دامغان، شاهرود، نیشابور، تربت حیدریه و مشهد در مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات شمالشرق شاهرود است.
به گفته مسوولان ، عدم رعایت حریم خطوط از سوی برخی مردم و دستگاه های اجرایی از مهم ترین مشکلات این شرکت است.
این شرکت در هفت ماه امسال سه میلیارد و 504 میلیون و 751 هزار لیتر انواع فرآورده نفتی را در پنج استان توزیع کرده است که معادل 22 میلیون و 42 هزار و 460 بشکه نفت است .
در این مدت 2 میلیارد و 79 میلیون لیتر نفت گاز و یک میلیارد و 30 میلیون لیتر بنزین در استان های زیر مجموعه توزیع شده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irna_shahrood مراجعه فرمایید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.