مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای افزایش رفاه اجتماعی در مناطق شهری استان لازم است شهرداران و اعضای شوراها به شناسایی مزیت های شهر و منطقه خود به منظور تعریف درآمدهای پایدار، تولید ثروت، اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با بیان این که در تمام مناطق شهری استان مزیت های سرشاری برای جذب گردشگر وجود دارد اظهارداشت:موقعیت جغرافیایی سمنان، وجود جاذبه‌های طبیعی و اقلیم‌های متنوع به همراه میراث فرهنگی منحصر به فرد بدون تردید سرمایه مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد درآمد در حوزه گردشگری شهری نیازمند داشتن برنامه و طرح های کاربردی در زمینه تقویت زیرساختهای صنعت گردشگری و ایجاد مجتمع های رفاهی اقامتی و تفریحی و بازارچه های محلی برای ارایه صنایع دستی و محصولات بومی است.
زندیه وکیلی ادامه داد : باید میزان مشارکت مردم در برنامه های شهرداری و اداره شهر بر اساس ظرفیتهای بخش خصوصی و منابع مردمی هرچه بیشتر افزایش یابد که یک عامل اصلی این امر، جلب اعتماد مردمی است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان با بیان این که شهرداریها برای تقویت زیرساختهای شهری و تامین اعتبار اجرای طرح های عمرانی باید نگاه خود را به سمت شناسایی و کسب درآمد های پایدار و تولید ثروت و شغل معطوف کنند، گفت: شهرداریها باید در خصوص مزیت های شهر و معرفی بسته های سرمایه گذاری خود از طریق رسانه ها اطلاع رسانی مستمر انجام دهند.
زندیه وکیلی با بیان این که اکنون عمده درآمد بسیاری از شهرداری های استان صرف پرداخت حقوق می شود گفت: با این رویه مشکلات شهروندان حل نشده و طرح های مورد نیاز آنها هم اجرایی نمی شود.
معاون استانداری سمنان تصریح کرد: شوراها و شهرداری ها باید به موضوع منابع انسانی، بخصوص وجود نیروی انسانی مازاد، توجه ویژه ای داشته باشند تا وضعیت فعلی این بخش متحول شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفری سمنان 20 شهرداری دارد.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.