سرهنگ جبار دوست‌محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیح سازندگی استان سمنان در مرحله اول در پنج روستای دهستان پشت‌تنگ شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه شامل روستاهای جنان، پیرمیکائیل، حسن‌سلیمان، شیرخان و الیاس‌احمد، مسوول رسیدگی به معیشت و اسکان اولیه روستائیان شده است که شامل تامین کانکس یا ساختمان‌های 10 تا 15 مترمربعی برای اسکان موقت مردم است.
وی جمعیت این پنج روستای زلزله زده استان کرمانشاه را 212 خانوار شامل یکهزار و 200 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: در مرحله دوم، بسیج سازندگی سپاه استان سمنان بر اساس هماهنگی دولت با سپاه پاسداران در بلندمدت برای ساخت مسکن برای این روستائیان اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به تخریب خانه های روستایی در دهستان پشت‌تنگ به میزان 30 تا 100 درصد، بیان کرد: خانه های 2 روستا در این منطقه 100 درصد ویران شده و متوسط خرابی خانه های روستایی دراین منطقه از استان کرمانشاه بر اثر زلزله حدود 70 درصد است.
دوست محمدی با اشاره به اعزام 15 نفر از بسیج سازندگی استان سمنان برای شناسایی نیازهای دهستان پشت‌تنگ استان کرمانشاه، تاکید کرد: در شرایط کنونی، تامین نیازهای اولیه زلزله‌زدگان مانند چادر، پتو، وسایل گرمایشی، چراغ والور، مشمع و مسایل مرتبط با معیشت مردم مورد نیاز است که مردم استان سمنان می توانند از طریق پایگاه های بسیج مقاومت در استان اقلام خود را برای زلزله‌زدگان ارسال کنند.
رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان سمنان یادآور شد: برای ادامه روند کمک رسانی از سوی بسیج سازندگی استان سمنان در قالب اردوهای جهادی 40 نفر به منطقه دهستان پشت‌تنگ اعزام می شوند تا با مشارکت قرارگاه خاتم که تجهیزات آنان در منطقه ارسال شده کمک ها به مردم منطقه آغاز شود.
زلزله 7.3 ریشتری شامگاه یکشنبه در استان کرمانشاه 436 جان باخته و بیش از 10 هزار و 100 مجروح داشته است.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.