علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شرکت شهرک های صنعتی پس از تخصیص زمین به کار آفرینان بدون توجه به وضعیت سرمایه گذار، شروع به دریافت اقساط می کند.
وی خاطرنشان کرد : این امر از نظر اقتصادی دغدغه های زیادی به کارآفرین ایجاد می کند و شاید راه اندازی واحد صنعتی و تولید در آینده برای این سرمایه گذار مقدور نباشد.
وی اظهارداشت : یک جوان نمی تواند در مدت 2 سال شرکت تولیدیش را به سوددهی برساند و پول زمین را برگرداند، پس لازم است بیشتر از این کارآفرینان حمایت شود.
جمعه ای به مشکل دریافت پروانه های گوناگون از دستگاه های اجرایی برای ساخت واحد تولیدی هم اشاره و اضافه کرد: بیش از 70 درصد وقت یک کارآفرین در سازمان ‌های دولتی می‌گذرد در حالی‌ که این رقم در کشورهای پیشرفته کمتر از هفت درصد است.
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان بیان داشت : صنعتگر در استان همواره باید جوابگوی بیمه و مالیات و دارایی وسایر دستگاه ها باشد که این امر در درازمدت به صنعت سمنان آسیب می زند.
به گزارش ایرنا، بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که برای بیش از 28 هزار نفر اشتغالزایی داشته اند.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.