به گزارش ایرنا، رضا چمن یکشنبه در آیین تکریم و معارفه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سرسرای پورسینای این دانشگاه، افزود: امروزه بیشترین صاحب نظران علم مدیریت سلامت در دنیا، معتقدند که بایدبیشترین منابع مالی حوزه سلامت برای بهبود وضعیت بهداشت و پیشگیری از بیماری ها صرف شود.
وی بابیان اینکه تاثیر پیشگیری در افزایش امید به زندگی بیش از خدمات تخصصی درمانی است، تاکید کرد: برای دست یافتن به این مهم باید بر غربال گری و تشخیص زودهنگام تاکید کرد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یکی از مشکلات کارکنان در حوزه بهداشت را ملموس نبودن زحمات آنان دانست و گفت: کار مراقبان سلامت به دلیل اینکه در زمان انجام نتیجه عینی و روشنی ندارد، گاهی مهم تلقی نمی شود در حالی که برای نمونه تلاش های انجام شده در ارتقا سلامت ایرانیان پس از انقلاب، میزان امید به زندگی را از 57 سال به حدود 84 تا 87 سال رسانده است.
معاون پیشین بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در آیین تکریم خود سنت شکنی کرده و از ارایه گزارشی هرچند کوتاه از عملکرد چهار ساله خود خودداری کرد.
محمد محمدی مرز بین خدمت و خیانت را در نظام سلامت، باریک دانست و گفت: هر مدیری اگر تکلیف قانونی خود را چه از روی جهل و بی توجهی و یا از روی عمد انجام ندهد، خیانت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی یکی از بزرگ ترین منابع هر سازمان است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بهترین بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان خانواده و کارکنان ستادی را در اختیار دارد و البته در هر نظامی تعداد کمی از نیروها مشکل آفرین هستند و باید آن ها را به درستی مدیریت کرد.
در این آیین، از زحمات چهار ساله محمد محمدی در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقدیر شده و احسان بینش به سمت سرپرست این معاونت، منصوب شد.
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شهرستان های شاهرود و میامی را زیر پوشش دارد.
این 2 شهرستان با حدود58 هزار کیلومتر مربع و 280 هزانفر جمعیت ، تقریبا نیمی از مساحت استان سمنان را به خود اختصاص داده اند.
7358/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.