به گزارش ایرنا احمد جمالی زاده روز یکشنبه در همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی در تالار فرهنگیان رفسنجان اظهار کرد: سه ‌هزار سفیر سلامت دانش ‌آموزی و 12 هزار سفیر سلامت خانوار در این دو شهرستان ثبت نام شده و آموزش های لازم را دیده اند.
وی بیان کرد: کتاب 'راهنمای آموزش سفیران سلامت دانش‌آموزی' با سرفصل‌ هایی مربوط به تغذیه، کنترل استرس و ... معرفی و آموزش‌های لازم به این سفیران داده شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان گفت: دیابت، سکته‌های قلبی و مغزی، فشار خون بالا و غیره به دلیل تغییر سبک زندگی در خانواده ها رو به افزایش است و سن سکته‌ های قلبی و مغزی در جامعه کاهش یافته است.
وی افزود: برنامه خودمراقبتی و سفیران سلامت در راستای طرح تحول نظام سلامت تدوین شده است و خودمراقبتی و تربیت سفیران سلامت در چهار حیطه فردی، اجتماعی، سازمانی و گروه‌های خودیار تدوین شده و براساس زمان‌ بندی قرار است هر سال 10 درصد جمعیت زیرپوشش دارای سفیر سلامت باشند.
وی گفت: کاری که سفیران سلامت انجام می‌دهند براساس آموزش‌هایی است که دریافت می‌کنند و آن را به سایر افراد خانواده و جامعه منتقل می ‌کنند.
جمالی زاده بیان کرد: میزان مصرف نمک، چربی‌ها، قند و شکر در کشور ما بالاتر از میانگین جهانی بوده و از طرفی مصرف میوه و سبزیجات پایین ‌تر از میانگین جهانی است که این روش غلط باید اصلاح شود.
وی افزود: تا زمانی که مردم مراقب سلامتی خود نباشند حرکتی در جهت رشد و سلامتی خود و افراد خانواده و اجتماع صورت نخواهد گرفت.
استان کرمان چهار دانشگاه علوم پزشکی دارد و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شهرستان های رفسنجان و انار را پوشش می دهد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.