حسین شوکتی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 1387 بیش از 120 نیروی توانمند در بخش های مختلف این اداره فعالیت داشتند که این تعداد اکنون به 46 نفر رسیده است.
وی اظهارداشت : در سال 1378 بیش از 40 نفر در بخش حفاظت عرصه های طبیعی این شهرستان کار می کردند که این رقم اکنون به پنج نفر رسیده است.
وی کمبود آب، پدیده بیابانزایی و فرونشست زمین را از جمله دیگر مشکلات تهدیدآمیز عرصه‌های طبیعی شاهرود برشمرد و گفت :تاکنون چهار کانون فرسایش بادی در عرصه های بیابانی شهرستان شناسایی شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود اضافه کرد : اگر برای رفع کمبود نیروی انسانی، فرسایش بادی و افزایش روزافزون بیابانزایی در عرصه های طبیعی شاهرود اقدام نشود، در آینده ای نزدیک شاهد کاهش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت از مناطق روستایی خواهیم بود.
شوکتی نیا ادامه داد : قبل از آنکه میامی به عنوان شهرستان معرفی شود ،شهرستان شاهرود به عنوان چهارمین شهرستان کشور از نظر وسعت عرصه های طبیعی به شمار می رفت.
وی خاطر نشان کرد : وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و 750 هزارهکتار و 2 میلیون 300 هزار هکتار است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.