به گزارش ایرنا ، سید محمد رضا هاشمی دوشنبه در نشست کمیته کشاورزی شاهرود که در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد ، افزود : تا کنون 425 واحد صنعتی و کشاورزی شاهرود در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند که 77 واحد در بخش صنعت و معدن، 319 واحد در بخش کشاورزی و 29 واحد نیز در حوزه بازسازی و نوسازی صنعت و معدن فعالیت می کنند.
وی با قدردانی از بانک هایی که در پرداخت تسهیلات خوب عمل کردند، افزود: برخی از بانک ها نیز با عدم اختصاص ردیف اعتباری برای این منظور مساعدت نکردند که مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرد.
فرماندار شاهرود با بیان این که مشکلات موجود در حال برطرف شدن است، افزود: تعدادی از متقاضیان از شرایط نام نویسی در سامانه بهین یاب اطلاع کافی نداشتند و به همین خاطر با مشکلاتی روبرو شدند.
محمدرضا قاسمی مدیرجهاد کشاورزی شاهرود هم در این نشست از تخصیص 2میلیاردتومان اعتبار برای اجرای طرح 'کاداستر' در استان سمنان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 63 هزار هکتار زمین های کشاورزی استان حد نگاری شده و مشمول دریافت سند خواهند شد.
وی با بیان این که ، با همکاری دهیاران و بخشداران شهرستان شاهرود حدنگاری 43هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان نیز آغاز شده است ، افزود: اجرای این طرح در حفاظت از زمین های کشاورزی و منابع طبیعی و کاهش اختلاف های ملکی موثر خواهد بود.
وی از توسعه کشت محصولاتی که نیاز آبی کمتری دارند نیز خبر داد و گفت: تا کنون 120 هکتار زعفران در شهرستان شاهرود کشت شده که اکنون 70 هکتار در مرحله باروری است و پیش بینی می شود 280 کیلو زعفران خشک به بازار عرضه شود.
پارسال بیش از 75 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی شهرستان شاهرود پرداخت شد.
شهرستان شاهرود 18 هزار هکتارزمین زیر کشت دارد که 24 درصد از زمین های کشاورزی استان سمنان است.
این شهرستان 14 هزار و 500 هکتار نیز باغ دارد که 32 درصد باغ های استان را شامل می شود.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شد.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.