محمدرضا خباز روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در 2 سال گذشته مطالعات کارشناسی قابل توجه ای برای انتقال آب خزر به سمنان انجام شده است و اجرای این طرح مهم نیازمند تصمیم های فراستانی است.
وی با بیان این که، مقدمات لازم مانند تعیین پیمانکار و تخصیص اعتبار برای اجرای این طرح تاکنون برنامه ریزی شده است اظهارداشت: انتقال آب خزر به سمنان می تواند به افزایش رونق و آبادانی این استان بیانجامد.
وی اضافه کرد: کمبود آب در تمامی شهرستان های این استان محسوس است و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی برای صرفه جویی این منابع هم باید دردستور کار قرار گیرد.
استاندارسمنان ادامه داد: انتقال آب از حوزه های مختلف به سمنان اقدامی ارزشمند است که باید در سطح ملی این موضوع پیگیری شود.
خباز تصریح کرد : شرکت آب منطقه ای سمنان همچنان مذاکرات فشرده ای را با سازمان حفاظت محیط زیست برای انتقال آب از سرچشمه های قطری به شاهرود و آب دریای خزر به سمنان درحال انجام دادن است و در آینده ای نزدیک مهم ترین دستاورد این نشست ها به مردم اطلاع رسانی می شود.
وی گفت: بسیاری از منتقدان اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان رویکرد زیست محیطی را دلیل اجرایی نشدن آن می دانند اما باید به این نکته توجه کرد که اگر این طرح مهم ملی در استان سمنان تا چند سال آینده انجام نشود، با بحران مهاجرت جمعیتی مواجه خواهیم بود.
استاندارسمنان خاطرنشان کرد: نباید برای انتقال آب خزر به استان سمنان از روی احساس تصمیم گیری کرد و باید در اجرای طرح های از این دست مصلحت اندیش بود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود و میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.