به گزارش ایرنا، رحیم جهانگیری سنجابی شیرازی روز چهارشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود : انطباق معیارهای استاندارهای ملی با استاندارهای بین المللی از اهداف اساسی این سازمان برای ورود به بازارهای جهانی است.
وی اظهارداشت : رعایت استاندارد در تولید کالا رویکرد مطلوب برای توسعه اقتصادی است و با این راهبرد می توان برای افزایش بیش از پیش اشتغال در ایران اسلامی تلاش کرد.
وی تصریح کرد : در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار مطلوبی برای اجرای دقیق مصوبات سازمان ملی استاندارد انجام شد و رویکرد توجه به صادرات باتوجه به کیفیت بخشی محصولات تولیدی دراین دولت بسیار مشهود است.
جهانگیری سنجابی شیرازی خاطرنشان کرد : قبل از دولت یازدهم ، آخرین نشست سازمان ملی استاندارد در سطح کشوری در سال 1383 برگزار شد و با رویکرد جدید دکتر روحانی تحول قابل توجه ای در این سازمان اتفاق افتاد.
معاون ارزیابی کیفی سازمان ملی استاندارد با بیان این که 25 درصد کالاهای تولیدی در کشور در دولت تدبیر و امید از سازمان ملی استاندارد مجوز مرغوبیت کیفیت کالا دریافت کرده اند، گفت : در چهار سال گذشته مرغوبیت 32 هزار نوع کالا در کشور مورد بازنگری قرار گرفت.
وی تصریح کرد : تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از 10 هزار کالای تولید کشور باید مجوز کیفیت تولید کالا دریافت کنند.
در تقویک کشورمان 22 مهرماه روز ملی استاندارد نامگذاری شده است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.