به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که درحسینیه مدرسه قلعه برگزار شد، افزود: اسراف در پذیرایی ها یکی از آسیب های این روزهاست که بسیار هم مشاهده می شود.
وی با بیان این که اسراف در پذیرایی ها در حالی انجام می شود که بسیاری از خانواده ها وضعیت اقتصادی نامناسبی دارند ، افزود: حتی اگر همه مردم هم از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار باشند، اسراف به اسم محرم و امام حسین (ع) پذیرفته نیست.
امام جمعه شاهرود از مردم خواست که در مجالس عزاداری امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند چرا که یکی از اهداف قیام امام توجه به این امر بود .
وی به برگزاری همه پرسی در کردستان عراق هم اشاره کرد و آن را مخالف با مصلحت مردم منطقه اعلام کرد و افزود: دشمنان اسلام در منطقه بیشتر به دنبال منافع اقتصادی دراز مدت و تجزیه کشورهای اسلامی هستند.
خطیب جمعه شاهرود کردها را جزیی از پیکره بزرگ مسلمانان خواند و گفت: مسوولان اقلیم کردستان عراق باید بدانند استکبار به سرکردگی آمریکا به دنبال خدمت به هیچ ملتی نبوده و فقط منافع خود را پیگیری می کنند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مقتدر امین و پناه مردم است ادامه داد: نیروی انتظامی امنیت پایدار را با مجاهدت و استقامت تامین می کند.
خطیب جمعه شاهرود به حادثه کشتار مردم در لاس وگاس آمریکا هم اشاره و آن را ناشی از وجود مشکلات فرهنگی ، تربیتی و امنیتی در آن جامعه خواند و گفت: رئیس جمهور و مسوولان آمریکا به جای دست اندازی ودخالت در امور دیگر کشورها ، به فکر جامعه خود باشند تا این گونه فجایع ببار نیاید.
وی به 15 مهرماه روز روستا و عشایر هم اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس به اقتصاد روستاها بیشتر توجه کنند تا مهاجرت معکوس به روستاها با سرعت بیشتری انجام شود .
امینی وجود قوانین دست و پاگیر در اداره های دولتی را یکی موانع توسعه روستاها خواند و گفت: با رفع این مشکل و فراهم آمدن شرایط زندگی بهتر ، از مهاجرت روستاییان جلو گیری شود.
وی بابیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی توجه بیشتری به روستاها شده است ادامه داد:کاهش مشکلات مردم در روستاها ، باعث ماندگاری آن ها می شود .
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.