محمد طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ١٠ انجمن و کانون فعال در مجتمع فرهنگی و هنری شهید شاهچراغی نیز در رشته های قرآنی، ورزشی، رایانه ای و فرهنگی هنری پس از تعطیلات تابستانه فعالیت خود را ادامه خواهند داد.
وی اضافه کرد: دوره های نقاشی در سبک های مختلف برای کلیه مقاطع سنی در طول تابستان در بسیاری از کانون ها و انجمن ها برگزار شد و عمده کلاس های تابستانه کانون های مساجد شامل گرافیک ، سفال ،آموزش های تعزیه خوانی، شعر خوانی، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی، داستان نویسی و دوره های مختلف کامپیوتر، خوشنویسی، موسیقی، خیاطی، طراحی و ورزشی بوده است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان اضافه کرد: دامغان، امسال برای دومین سال پیاپی به عنوان برترین اجراکننده کلاس اوقات فراغت در استان سمنان برگزیده شده است.
طالبی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی و با توجه به افزایش شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی چگونگی گذراندن اوقات از اهمیت والایی برخوردار است و بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در سطح جامعه از عدم مدیریت و برنامه ریزی صحیح برای بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نشات می گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان تصریح کرد: اوقات فراغت زمانی است که در آن افراد جدا از نقش رسمی ‌که برای رسیدگی به امور بر عهده دارند، یک دسته فعالیت‏های آزادانه و انتخاب گرایانه را انجام می‌دهد که چگونگی گذران آن متناسب با سن، جنس، طبقه اجتماعی، درآمد، شغل و مکان زندگی افراد متفاوت است.
وی افزود: برگزاری کلاس های اوقات فراغت و علم آموزی در تابستان سبب خارج نشدن دانش آموزان از مباحث درس و تحصیل علم شده و آنان را در مسیر آموزش حفظ خواهد کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان افزود: برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، نمایشگاه های هنرهای تجسمی، کارگاه‌های گروهی، نمایش فیلم و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری توسط این مجموعه را نیز می توان از جمله برنامه های غنی سازی اوقات فراغت امسال برشمرد.
6 موسسه فرهنگی و هنری، هفت موسسه قرآنی، هشت چاپ خانه فعال و 6 کانون تبلیغاتی زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان است.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.