علی رضا عرب امیری سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سیلاب سال های 91 و 92 راه دسترسی به این مجموعه آموزشی به شدت آسیب دید و به همین خاطر تا سال 94 نیمه متروک مانده بود.
وی با بیان این که ، از تابستان سال 94 ترمیم و آسفالت جاده های دسترسی به آن مجموعه آغاز شد ، افزود: پارسال با فراهم شدن جاده دسترسی ، اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک هم تعمیر و تکمیل بخش های آموزشی مانند تونل­ها، تاسیسات و فضاهای آموزشی را انجام دادند .
عرب امیری گفت: مجموعه آموزشی پردیس معدن از سال 58 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای امور آموزشی به دانشگاه شاهرود واگذار شده و اکنون به طور مستقل در اختیار این دانشگاه است و یکی از چهار مجموعه معدنی آموزشی در دنیا به شمار می رود.
رئیس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود قدمت این دانشکده را 43 سال اعلام کرد و گفت: این دانشکده اکنون در گرایش های اکتشاف معدن، استخراج معدن، ژئوفیزیک با گرایش های ژئومغناطیس، گرانی سنجی، ژئوالکتریک و لرزه نگاری ، فرآوری مواد معدنی، مکانیک سنگ و مهندسی نفت شامل اکتشاف و حفاری منابع نفت از کارشناسی تا دکتری دانشجو می پذیرد.
عرب امیری گفت: مجموعه آموزشی پردیس معدن دانشگاه صنعتی شاهرود مجموعه ای بی نظیر از پدیده های زیبای زمین شناختی و طبیعی و نیز فضاهای معدنی چشم نواز است.
وی خاطر نشان کرد: این مجموعه اکنون دارای 2 تونل آموزشی با 250 متر طول، 2 گالری معدنی، یک کارگاه استخراج زغالسنگ با امکان استخراج به 2 روش پلکانی معکوس و جبهه کار بلند، یک کلاس درس با تجهیزات مناسب سمعی و بصری، نمایشگاه نمونک های معدنی، سنگ و کانی، کلاس درس صحرایی ، تاسیسات تهویه و هوای فشرده معدن ، سامانه حمل و نقل ریلی و همچنین روشنایی معدن است.
رئیس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود نزدیک کردن آموزش های دانشگاهی به بازار کار را برای یک مهندس معدن ضروری خواند و گفت: ایران کشوری معدنی است و با وجود مواد خام معدنی بسیار نیاز به آموزش های بیشتر دارد .
عرب امیری از راه اندازی تشکیلات ویژه کارآفرینی در این دانشگاه خبر داد و گفت: پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود در راستای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین ، قادر است بیش از 40 واحد درسی دانشگاهی را در این مجموعه ارائه کند.
رئیس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود بیان داشت: بازسازی پردیس به گونه ای انجام شده که فرآیند آموزش و بازدید علمی و تفریحی برای بازدیدکنندگان فراهم باشد.
وی گفت: در بازدیدهای علمی و تفریحی به بازدیدکنندگان، دانشجویان و علاقه مندان به طبیعت و معدنکاری ، سنگ های مختلف، فسیل ها، مواد معدنی، روش های مختلف معدنکاری نشان داده شود.
وی بیان کرد: 2مجموعه تونل نگهداری چاشنی و دینامیت هم بعد از 33 سال در تابستان گذشته بازگشایی شد و چهار الگوی مختلف آتشکاری برای آموزش مهندسان معدن در جبهه کارهای مختلف تونل های معدن طراحی و پیاده سازی شده است تا به شکل عملی فرایند آتشکاری در معدن آموزش داده شود.
معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود در 35 کیلومتری این شهر و در منطقه حفاظت شده تپال قرار داشته و دارای پنج هکتار محوطه و چهار هکتار فضای آموزشی است.
دانشگاه صنعتی شاهرود دارای 14 دانشکده و 150رشته تحصیلی است.
این دانشگاه در 33رشته کارشناسی، 78رشته کارشناسی ارشد و 40رشته دکترا دانشجو می پذیرد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس @irnashahroud مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.