به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با اشاره به اینکه امروز نمازگزاران جمعه سراسر کشور جنایت های دولت میانمار را محکوم می کنند، گفت: کشورهای اسلامی به دنبال اقدامی شایسته در حمایت از مسلمانان میانمار باشند.
وی با بیان این که مدعیان حقوق بشر به خواب رفته اند و درباره کشته شدن مسلمانان میانمار حرفی نمی‌زنند، گفت: دولت ها و سران کشورهای اسلامی هم آن‌طور که شایسته است اقدامی نکرده اند.
وی با تاکید بر اینکه در کشتار مسلمانان میانمار رژیم صهیونیسم نقش دارد، با اشاره به سخن امیرالمومنین(ع) که فرمودند هرکسی صدای انسان مظلومی را بشنود ولی جواب ندهد مسلمان نیست، خاطرنشان کرد: باید در مسلمان بودن برخی سران کشورهای اسلامی شک کرد.
وی با بیان این که مرگ داعش نزدیک است و برخی حامیان داعش از حمایت داعش دست برداشته‌اند، افزود: آمریکا شیطان بزرگ است که روشن و آشکار از داعش حمایت می کند.
خطیب نماز جمعه با بیان این که دولت دوازدهم با مشکلات فراوانی در زمینه فرهنگی و اقتصادی رو به رو است، گفت: بهترین راه مقابله با مشکلات عمل به توصیه رهبری است.
امام جمعه سمنان با بیان این که امید به برجام وجود ندارد و مسوولان برای حل مشکلات فکر دیگری کنند و بهترین راه عبور از مشکلات عمل به منویات رهبری است، افزود: دولتمردان فقط حرف مقام معظم رهبری را بیان می کنند ولی در عمل کمتر به سخنان رهبری توجه می شود.
امام جمعه سمنان توصیه کرد: مراقب حرف زدن خود در جامعه باشیم تا باعث ایجاد شکاف و تفرقه نشود.
آیت الله شاهچراغی، با یاد از شهدای 17 شهریور در طول مبارزات انقلابی مردم، افزود: در چنین روزی که از آن به عنوان جمعه سیاه یاد می شود، رژیم طاغوت خون مردان و زنان بی گناه را بر زمین ریخت و در نهایت رژیم طاغوت سرنگون شد، امیدواریم داعش هم با خون مقدس شهیدان نابود شود.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به عید غدیر و عظمت این واقعه تاریخی، افزود:ماه ذی الحجه ماه حج، امامت و شادی هاست، غدیر هم همانند عاشورا فقط یک روز نیست بلکه همه روزه و همیشگی است، پیام غدیر به معنای ولایت، خلافت و جانشینی رسول خداست.
وی افزود: بعد از رسول خدا(ص) کسی جرات حرف زدن از واقعه غدیر را نداشت و پس از 150 سال امام رضا(ع) در جشن غدیر خطبه خواندند و فرمودند در غدیر جشن بگیرید و به یکدیگر عیدی دهید.
امام جمعه سمنان، بیعت جمعیت 12 هزار نفری با امام علی(ع) را یکی دیگر از پیام های غدیر برشمرد و افزود: بیعت غدیر بسیار مهم است و ما همه روزه در دعای عهد با امام عصر(عج) بیعت می کنیم و بیعت امروز بیعت با رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای است.
به گزارش ایرنا، نمازگزاران جمعه سمنان پیش از نماز با امضای طومار و بعد از نماز در اعتراض به جنایت های بی رحمانه دولت میانمار و حمایت از مسلمانان مظلوم این کشور، مسیر مصلا به طرف میدان استاندارد را راهپیمایی کردند.
6103/7342 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه تریک اخبار و رویداد ها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN @مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.