آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیکاری جوانان دانش آموخته در طولانی مدت می تواند به یک بحران در جامعه تبدیل شود و ضروری است مسوولان برای رفع این چالش اقدام کنند.
وی اظهارداشت : ایران اسلامی از ظرفیت های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری برخوردار است که می توان با تدبیر و هوشیاری از این منابع برای افزایش اشتغال بهره گرفت.
وی اضافه کرد : برنامه چشم انداز توسعه دولت دوازدهم را مکلف به ایجاد شغل برای 900 هزار نفر در سال کرده است و باید با همدلی برای تحقق این برنامه در کشور اقدام کرد.
آیت الله شاهچراغی یادآور شد : اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی شاه کلید رفع مشکلات معیشتی مردم است و باید از ظرفیت های موجود سرمایه گذاری برای افزایش اشتغال در جامعه بهره گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ادامه داد : گزارش های قابل توجه و مهمی از اقدامات دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در استان به دست بنده رسیده و در چند سال گذشته دستاوردهای دولتمردان برای رفع چالش بیکاری مطلوب بوده است.
وی تصریح کرد : برای رفع مشکلات اقتصادی در جامعه باید به بخش خصوصی میدان داد و این راهبرد ارزشمند در دستور کار مسوولان امر قرار گیرد.
آیت الله شاهچراغی بیان داشت : عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو همدلی مسوولان برای رفع مشکلات کشور است و باید برنامه های تبلیغاتی آقای روحانی آقای روحانی در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اضافه کرد : مردم ایران اسلامی شایسته بهترین خدمات هستند و باید با ارایه برنامه های عملیاتی برای افزایش رفاه اجتماعی در کشور تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.