عباس علیان نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از پیش بینی برداشت 40 هزار تن پسته، 50 درصد به صورت تازه‌فروشی و 50 درصد در 105 واحد صنایع تکمیلی این شهرستان فرآوری می‌شود.
وی اضافه کرد: کار برداشت پسته از باغ‌های دامغان، از اواخر مردادماه آغاز شده است و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 15 هزار و 900 هکتار باغ پسته است که 13 هزار هکتار آن را باغ‌های بارده و 2 هزار و 900 هکتار به صورت نهال است.
علیان نژاد با اشاره به برداشت 17 هزار تن پسته در شهرستان دامغان در سال 95، گفت: پیش بینی برای برداشت امسال محصول پسته دامغان رشد 130 درصدی نسبت به سال گذشته و حدود 40 هزار تن است.
وی، به اجرا شدن سامانه آبیاری تحت فشار در شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: این سامانه در سال گذشته در یک هزار و 50 هکتار از باغ های پسته دامغان اجرا شد و در پنج ماهه نخست 96 نیز تا کنون در 900 هکتار از باغ های پسته این طرح اجرا شده و یا در حال اجرا است.
عباس علیان نژاد تصریح کرد: در حال حاضر در بیش از چهار هزار هکتار از باغ های شهرستان دامغان سامانه آبیاری نوین اجرا شده است که با این طرح تا کنون بیش از 25 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: پسته از محصولات اصلی دامغان و از بهترین نوع پسته‌های موجود در کشور شناخته می‌شود و ازنظر کیفیت ظاهری، مزه و طعم در سراسر ایران منحصربه‌فرد است که پس از فرآوری به شهرهای مختلف ایران و خارج از کشور ارسال می شود.
شاه پسند، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی از مهمترین ارقام پسته تولیدی در شهرستان دامغان است.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.