به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی شنبه شب در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان های شاهرود و میامی، اضافه کرد: هرکدام از 2 جناح مجلس روی 2 یا سه تن از وزیران پیشنهادی بحث داشتند و در نهایت وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست رای اعتماد آنان را به دست آورد.
وی دلیل رای نیاوردن بیطرف را پویش به راه افتاده علیه وی توسط نمایندگان خوزستان و آذربایجان های شرقی و غربی عنوان کرد و گفت: وی به دلیل برخی اقداماتش در وزارت نیرو و مشکلاتی که این کارها به دنبال داشت رای نیاورد اما به نظر من فردی توانمند، متدین و جهادی بود و حیف که در کابینه نیست.
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی افراد تند در طیف چپ و راست برای پایین آمدن آرای تعداد اندکی از وزرا بحث کردند اما بیشتر وزیران پیشنهادی آرای بالایی داشتند.
حسینی همچنین با دفاع از پیشینه و توانایی آذری جهرمی، تاکید کرد: وی فردی با سابقه و با تحصیلات بالا، خبره و نخبه در حوزه فناوری اطلاعات است به گونه ای که توانسته در مدتی کوتاه خود را به معاونت وزارت خانه های اطلاعات و ارتباطات بکشاند.
وی با اشاره به تمرکز دولت دوازدهم بر بخش اقتصاد، بیان کرد: حوزه های گوناگونی از بدنه دولت در اقتصاد کشور نقش دارند و این بخش های در دولت جدید به نسبت دوره گذشته با یکدیگر هماهنگ تر هستند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر ایجاد معاونت اقتصادی ریاست جمهوری برای ایجاد هماهنگی میان حوزه های اقتصادی دولت باشد، مجلس هم از آن استقبال می کند.
حسینی به اولویت های کاری مجلس دهم هم اشاره ای داشت و گفت: پس از تدوین برنامه ششم توسعه، اصلاح نظام بانکی کشور در اولویت قرار داشت و مجلس معتقد به اصلاحات اساسی در حوزه اقتصادی است.
وی با بیان اینکه بخشی از این برنامه ها از طریق لایحه و بخش دیگر آن توسط نمایندگان ارایه شده، افزود: نمایندگان طرح بانکداری اسلامی را که از گذشته تهیه شده بود، اصلاح کرده و کلیات آن را در کمیسیون اقتصادی به تصویب رساندند؛ 60 درصد از این طرح در کارگروه بانکی به تصویب رسیده و امید است باقی آن نیز تا پایان سال مصوب شود.
این عضو خانه ملت یادآور شد: نظام جامع مالیاتی کشور، اصلاح قانون تعاونی های کشور، اصلاح و روان سازی قوانین گمرکی و قانون رفع موانع تولید هم از دیگر اولویت های کاری نمایندگان است.
حسینی شاهرودی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص انتخاب شهردار شاهرود، تاکید کرد: شاهرود را نباید با یک روستا و یا شهرهای کوچک اشتباه گرفت؛ شاهرود صادقیان ها، عاطفی ها و باقری ها به خود دیده و الان نباید فردی را آورد که برای این شهر مناسب نیست.
وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر باید افرادی را انتخاب کنند که یک سر و گردن از خودشان بالاتر باشند و آوردن کسی که پایین دست خودشان است، کاری اشتباه است.
حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه شهردار باید فردی با نفوذ و قوی باشد، یادآور شد: در طول سال های گذشته، سرمایه گذارانی به شاهرود آمدند و چون با مشکلات زیادی در شهرداری برخورد کردند رفتند و آن هایی هم که مانده اند، به گل نشسته اند.
وی ادامه داد: خرید البرز شرقی به جای آوردن پول در شهر، پول مردم را از شاهرود خارج کرد و شهرداری که انتخاب می شود باید در این بحران مالی، توانایی هدایت شهرداری و پرداخت 72 میلیارد تومان به دولت در آبان ماه را داشته باشد.
پنجمین نشست هم اندیشی نماینده مردم شاهرود و میامی با اصحاب رسانه و مدیران شبکه های مجازی این دو شهرستان شامگاه شنبه برگزار شد. در این نشست پیرامون مسایل گوناگون منطقه ای، ملی و بین المللی بحث شد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.