به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شهرستان دامغان در قاب سفر به شهرستان‌های مختلف استان سمنان، پایگاه سلامت شهری بوستان این شهرستان را با زیربنای 350 متر مربع و اعتبار هشت میلیارد ریال افتتاح کرد.
هزینه ساخت و تجهیز این پایگاه از محل اعتبارات استانی و ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل تفاهم نامه ساخت واحدهای بهداشتی و درمانی تامین شده است.
همچنین با حضور وزیر بهداشت، پایگاه سلامت شهری مهر شهرستان دامغان نیز با زیر بنای 130 متر مربع افتتاح شد، برای احداث و تجهیز این پایگاه نیز 6 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل تفاهم نامه ساخت واحدهای بهداشتی و درمانی تامین شده است.
در این آیین ها محمدرضا خباز استاندار و مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمد حسینیان امام جمعه و علی اصغر مجد فرماندار دامغان و مسوولینی از استان سمنان و شهرستان دامغان حضور داشتند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، از هشت طرح بهداشتی و درمانی با هزینه 124 میلیارد تومان بهره برداری و ساخت 2 طرح این حوزه با اعتبار 192 میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد کرد.
افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی خصوصی سینا سمنان با اعتبار 600 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، مرکز تصویر برداری شهرستان گرمسار با هزینه 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی، مرکز آزمون مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اعتبار 10 میلیارد ریال، پایگاه سلامت شهری طالب آباد شهرستان مهدی شهر با اعتبار 9 میلیارد ریال، مرکز خدمات جامع سلامت شهری مهر سمنان با اعتبار 9 میلیارد ریال و خانه بهداشت روستای رکن آباد سمنان با اعتبار 2 میلیارد ریال از مهمترین طرح هایی است که در این سفر و با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.
بازدید از طرح های در دست ساخت 20 تختخوابی سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر سمنان، خوابگاه دانشجویی دامغان، یادمان شهدای گمنام سمنان، مرکز نگهداری معلولان خادم الحسنین مهدی شهر و رونمایی از کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه های قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت است.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.