مهدی شاد نوش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به افتتاح بیمارستان خصوصی 64 تختخوابی سینای سمنان به عنوان بزرگترین طرح افتتاحی در سفر وزیر بهداشت و درمان به استان سمنان، گفت: این بیمارستان با زیربنای بیش از 9 هزار متر مربع با 64 تخت مصوب و 29 تخت ویژه با اعتبار 600 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث و تجهیز شده است.
وی، با اشاره به افتتاح 2 پایگاه سلامت شهری بوستان و مهر شهرستان دامغان امروز با حضور قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، گفت: پایگاه سلامت بوستان با زیربنای 350 متر مربع و اعتبار هشت میلیارد ریال و پایگاه سلامت مهر با زیربنای 130 متر مربع و اعتبار هزینه شده 6 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی، از افتتاح مرکز آزمون مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با زیربنای 2 هزار و 280 متر مربع و اعتبار 10 میلیارد ریال در این سفر خبر داد و گفت: افتتاح و بهره برداری از پایگاه سلامت شهری طالب آباد شهرستان مهدی شهر با زیر بنای 350 متر مربع و اعتبار 9 میلیارد ریال از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر به استان سمنان است.
شاد نوش، از افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری مهر سمنان با اعتبار 9 میلیارد ریال خبر داد و افزود: در سفر قاضی زاده هاشمی به سمنان، خانه بهداشت روستای رکن آباد سمنان با زیربنای 95 متر مربع و اعتبار 2 میلیارد ریال افتتاح می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به بهره برداری مرکز تصویربرداری شهرستان گرمسار امروز در قالب برنامه های سفر وزیر بهداشت، گفت: این مرکز نیز با هزینه 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث و به دستگاه های ام. آر. آی، سی. تی. اسکن، رادیولوژی، ماموگرافی و سونوگرافی مجهز است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه با سفر به استان سمنان، طرح های بهداشتی و درمانی شهرستانهای دامغان، مهدی‌شهر، سمنان و گرمسار زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را افتتاح و چند طرح دیگر را نیز کلنگ‌زنی خواهد کرد.
روز جمعه نیز با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار طرح مهم بهداشتی و درمانی شهرستان شاهرود با 30 میلیارد تومان اعتبار شامل مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بخش سی. تی. اسکن مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی بهار و اجرای مرحله چهار هتلینگ مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی امام حسین(ع) به بهره برداری رسید.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.