به گزارش ایرنا، مرتضی حمیدپور روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیته مردمی حمایت از فرودگاه شاهرود، موثران و روسای دستگاه های اجرایی و خبرنگاران شاهرود، در محل فرودگاه، بیان کرد: حمایت مردم شاهرود از فرودگاه شهر خود و سرعت چشمگیر فعالیت های آنان در سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه های کشور بازتاب خوبی داشته و مسوولان هم پیگیر درخواست های به حق مردم این منطقه هستند.
وی با بیان اینکه توسعه ترمینال فرودگاه با همکاری کمیته مردمی در حال انجام است، افزود: این توسعه در بخش شمالی رو به پایان بوده و در بخش جنوبی هم در حال انجام است.
حمیدپور با تقدیر از همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود برای توسعه فرودگاه، بیان کرد: در مدت 2 ماه و نیم پست برق فرودگاه آماده شده و 2 دستگاه ژنراتور هم برای برق اضطراری مجموعه تهیه شده است.
مدیر فرودگاه شاهرود درباره افزایش طول باند هم گفت: در ابتدا مشاور طرح افزایش 251 متری را برای آن پیش بینی کرده بود اما پس از آغاز کار متوجه شدیم این میزان در زمان مرحوم حسینی شاهرودی زیرسازی شده و پروژه از زمان خودش جلوتر هم بوده است.
حمیدپور اضافه کرد: عرض باند هم برای امنیت و بیرون نماندن بال هواپیماهای بدنه وسیع از باند، از 45 به 60 متر افزایش می یابد.
امام جمعه شاهرود هم در این نشست گفت: پیشنهاد نام گذاری فرودگاه به نام مرحوم حسینی شاهرودی مورد تایید است و ما هم تقاضای انجام این کار را داریم.
حجت الاسلام عباس امینی بیان کرد: تعجب می کنم بعضی ها درباره پیشنهاد مطرح شده حرف هایی می زنند در حالی که مردم شاهرود همیشه قدردان زحمت های مرحوم حسینی شاهرودی بوده اند و اگر فرودگاه به اسم ایشان باشد نه چیزی از کسی کم و نه جایی خراب می شود.
وی اضافه کرد: مرحوم حسینی شاهرودی از جان برای همه مسایل شهر به ویژه فرودگاه مایه گذاشتند و همچنان در دل و ذهن مردم جای دارند.
امام جمعه شاهرود همچنین با تاکید بر اینکه هر کار جهادی خالصانه ای که برای خدا و خدمت به مردم از ابتدای انقلاب شروع شده مفید بوده، ابراز داشت: یکی از کارهای جهادی ساخت فرودگاه شاهرود است که با زحمت های طاقت فرسا و خون دل خوردن به وسیله مردم انجام شده است.
چندی پیش و در جریان بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از فرودگاه شاهرود، حجت الاسلام عبداللهیان امام جمعه موقت این شهر پیشنهاد نام گذاری فرودگاه به نام نماینده اسبق مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مرحوم حسینی شاهرودی را مطرح کرده بود. حسینی شاهرودی در ساخت این فرودگاه تلاش بسیاری کرده بود.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.