محمدرضا خباز روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: لغو تحریم هایی که در چند سال متوالی اقتصاد کشور را با چالش های زیادی مواجه کرد کار بسیار ارزشمند و شایسته بود که با تدبیر دکتر روحانی در کشور انجام شد.
وی اظهار داشت: در نظام جمهوی اسلامی همواره دولت هایی که به پایان کار خود نزدیک می شوند درصدد هستندتا با بهترین شکل ممکن ، دولت را به منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری تحویل دهند اما دکتر روحانی کشور را با بسیاری از چالش های اقتصادی و تورم بیش از 45 درصدی تحویل گرفت.
وی اظهارداشت : دکتر روحانی زمانی که کشور را در دست گرفت در سیلوهای ذخیره گندم فقط برای چند هفته گندم ذخیره شده بود اما بعد از گذشت چهار سال ایران اسلامی به صادر کننده گندم در منطقه تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد : به فرجام رسیدن برجام کار بسیار بزرگی در کشور بود که دولت های قبل توان رسیدن به یک برنامه مشترک برای رفع تحریم ها را نداشتند اما دکتر روحانی با اقتدار و کاردانی برای رفع این چالش مهم بین المللی اقدام کرد.
خباز تصریح کرد : برجام فرصت ارزشمندی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور بوده است و با اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و فراهم کردن زیرساخت سرمایه گذاری ، می توان رونق اقتصادی و توسعه آبادانی بیشتری را برای این مرزوبوم به ارمغان آورد.
وی ارایه بیش از 16 هزارمیلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی نیمه فعال کشور در سال 95 از دستاورد های مهم و ارزشمند دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات کشور بوده برشمرد و گفت: این برنامه های جامع و اشتغال آفرین برای سال96 ادامه می یابد.
استاندار سمنان بیان داشت : اتحاد و وحدت مسوولان و اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را از بحران بیکاری نجات دهد و دولت دوازدهم با ارایه برنامه های راهبری برای رونق تولید در کشور تلاش می کند.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.