سید مجتبی اکرم روز چهارشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر و دومین تولید کننده خدمت در عرصه درمان در کشور، با هدف افزایش سریعتر ارایه خدمات به بیمه شدگان طرح های مختلفی را اجرا که یکی از مهم ترین آن'حذف دفترچه و تولید نسخه الکترونیک در مراکز درمانی تحت پوشش سازمان' بوده که در واقع پیش درآمدی بر اجرای طرح ملی کارت هوشمند سلامت است.
وی با اشاره به اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمان کاغذی در این استان اظهارداشت: اجرای این طرح در برنامه پنجم توسعه به وزارت بهداشت واگذار شد که به دلیل گستردگی کار این وزارتخانه در طول برنامه از اجرای آن سرباز زد اما این طرح ملی در سازمان تامین اجتماعی از سال گذشته آغاز شد که خوشبختانه با تلاش همکاران ما از اسفندماه 95، در 100 درصد مراکز ملکی تامین اجتماعی، دفترچه کاغذی حذف و نسخه الکترونیکی جایگزین آن شده که صرفه‌جویی خوبی در منابع از طریق آن انجام می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان افزود : با اجرای موفق طرح حذف دفترچه از مراکز ملکی، از سال 96 طرح حذف دفترچه در مراکز غیرملکی و مطب ‌ها هم از سوی این سازمان به صورت پایلوت در استان یزد کلید خورده و در حال انجام است.
اکرم با بیان این که اجرای این طرح برای استقرار سیستم الکترونیکی و ایجاد کارت الکترونیک درمان و رویکرد جدید سازمان تامین اجتماعی با استقرار سیستم ویزیت الکترونیک بیماران صورت می گیرد، گفت : با اجرای این طرح، خطاهای انسانی به حداقل کاهش می‌یابد و پزشکان با دسترسی به سوابق موجود بیمار در سیستم می‌توانند خدمات بهتری برای بیمه شدگان ارائه کنند.
وی از دیگر مزایای اجرای این طرح را بهینه ‌سازی هزینه‌ها و امکان دریافت اطلاعات مناسب و کمک به تصمیم‌گیری صحیح ذکر کرد و گفت : با اجرای این طرح، بیماران به‌صورت آنلاین پرونده الکترونیکی داشته و حفظ و دسترسی سریع و مناسب به سوابق پزشکی درمانی آنان محقق می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان همچنین از اجرای طرح متمرکز کردن اطلاعات مربوط به تجهیزات درمانی سازمان خبر داد و افزود: این طرح به واسطه تعدد تجهیزات درمانی سازمان کار بسیار گسترده‌ای بود چرا که تنها در بیمارستان تامین اجتماعی سمنان بیش از 100 میلیارد ریال تجهیزات وجود دارد بنابراین اجرای این طرح به بروزرسانی بهتر تجهیزات در سطح مراکز متعدد این سازمان کمک بسیاری خواهد کرد.
اکرم از اجرای طرح پکس( حذف کلیشه رادیولوژی) به عنوان یکی دیگر از طرح‌ های این سازمان در بخش درمان یاد کرد و گفت: با اجرای این طرح کلیشه عکس‌های رادیولوژی که بخش مهمی از مواد اولیه آن با صرف هزینه بسیاری وارد می‌شد، کاملا از فرآیند کار درمانی در سازمان حذف و از طریق سامانه الکترونیکی و با سرعت بهتری انجام می‌شود.
وی از سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از موفق‌ترین دستگاه ‌ها در حوزه استفاده از 'آی تی' در دوره جدید نام برد و گفت: یکی از این طرح‌ها که پایلوت آن در سمنان بود و با موفقیت هم رونمایی شد طرح 'پی.ام' بود.
به گزارش ایرنا، بیش از 478 هزار نفر از جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که این رقم حدود 70درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار :جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.