به گزارش ایرنا، رحمت اله مه آبادی شامگاه روز شنبه در دیدار با استاندار سمنان در استانداری به اقدامات مناسب دولت به صنعت هواپیمایی، ناوبری و حمل و نقل هوایی اشاره کرد و افزود : طرح مدیریت آسمان ایران شهر برای نخستین بار در این دولت با بهترین استانداردهای ناوبری دنیا اجرایی شد.
وی اظهارداشت : با حمایت مسوولان عالی نظام و درایت مسوولان شورای امنیت ملی کشور، شاهراه حیاتی هوایی کشور(life line) به تصویب رسید که این طرح در جریان تحریم جدید عربستان و کشورهای حامی آن علیه قطر بسیار مفید و کارساز بود.
مه آبادی ادامه داد : اگر به هر نحوی این طرح اجرا نمی شد عربستان می توانست قطر را مانند بحرین در محاصره و تنگنا قرار دهد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور همچنین با ارایه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی فرودگاه سمنان، گفت: طرح تغییر و توسعه ترمینال موقت این فرودگاه نیز اجرایی خواهد شد.
مه آبادی یادآور شد : در زمان حاضر زیر ساخت ها و تجهیزات فراهم و برآورد کارشناسان این است اولین پرواز مسافربری از این فرودگاه تا 6 ماه آینده انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد : با توجه به نزدیکی سمنان با پایتخت به نظر می رسد بیشترین نیاز استان پروازهای خارج از تهران است.
استاندار سمنان نیز با بیان این که تکمیل و تجهیز فرودگاه های استان می تواند در کاهش بار فرودگاه های تهران موثر باشد، گفت: باید همه تلاش خود را به کار بندیم تا فرودگاه های استان به یک مرکز حمل و نقل هوایی ارتقاء و به عنوان پشتیبان پایتخت قرار گیرد.
محمدرضا خباز افزود: تا کنون درخواست های متعددی هم برای ایجاد مراکز آموزش خلبانی به استان رسیده است.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور روز شنبه با سفر به سمنان و شاهرود از روند تکمیل و توسعه فرودگاه این 2 شهرستان بازدید و در نشستی با حضور مدیران و مسوولان استان و شهرستان، مسایل تکمیل فرودگاه و توسعه آن را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش ایرنا، طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با هزینه 170میلیارد ریال اعتبار دولتی در سفر استانی دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید که در 17 فروردین ماه امسال انجام شد، به بهره برداری رسید.
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.