سید علی اکبر صباغ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از راه اندازی این 2 طرح افزایش ظرفیت جدید برق رسانی به متقاضیان جدید و بهبود عوامل کیفی برق رسانی است و برق رسانی به مشترکین خانگی به ویژه مسکن مهر و بخش کشاورزی شاهرود از مهم ترین اهداف طرح البرز است.
وی به پنج طرح سرمایه گذارای جدید برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: چهار طرح هفت و زیر هفت مگاواتی مربوط به شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان و یک طرح 10 مگاواتی مربوط به شرکت برق منطقه ای استان است.
صباغ، به طرح پیشنهادی شرکت برق منطقه ای سمنان برای راه اندازی پست خورشیدی 10 مگاواتی در شهرستان دامغان به دلیل مهیا بودن شرایط مناسب اشاره کرد و افزود: در صورت پذیرفته شدن این شهرستان از سوی سرمایه گذار، با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، این طرح آغاز به کار خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان ، حمایت برای ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید انرژی برق را از اهداف این شرکت در استان برشمرد و ‌گفت: در برخی موارد طرح های هزار مگاواتی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی مطرح شده و از سویی دیگر به دلیل وجود برخی مشکلات، سرمایه‌گذاران با وجود گرفتن مجوز، پیگیری لازم برای اجراکردن طرح ها را ندارند که مشکلاتی در روند اجرایی به وجود می آورد.
قرارداشتن استان سمنان در دل دشت کویر در مرکز کشور، باعث شده این استان سالانه حدود 300 روز آفتابی داشته باشد، از سویی نیاز صنعت این استان به انرژی برق، سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در سمنان را از نظر علمی، اجرایی و اقتصادی توجیهه‌پذیر کرده است.
71 درصد مشترکین برق استان سمنان به تعداد بیش از 308 هزار مشترک در بخش خانگی و 29 درصد صنعتی، اداری و تجاری است.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.