مجید حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اولین مرکز جامع اهدای خون که 23 آبان 95 با 135 میلیون تومان اوراق قرضه در قالب خرید تجهیزات در سمنان راه‌اندازی شد، در حال حاضر فقط در مرحله تولید آزمایشی پلاسمای صنعتی خون قرار دارد.
وی تصریح کرد: 70 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده سال 96، برای شهرستان سمنان نیاز فعلی و تولید پلاسما صنعتی خون را برطرف نمی کند.
مدیر کل انتقال خون استان سمنان تصریح کرد: تبدیل کردن فضای غیرفنی به فنی نیاز به خرید 2 دستگاه فریزر با دمای منفی 40 درجه سانتی‌گراد، اتاق آرشیو و مستندات و بقیه لوازم مرتبط برای تولید و صادر کردن آن به کشور آلمان دارد.
حسینی با اشاره به این که مرکز جامع اهدای خون و تولید پلاسمای صنعتی برای اولین با در استان سمنان با هدف صادرات پلاسمای خون و مشتقات آن راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: با صادر شدن این محصول به کشور آلمان، از واردات داروی ضد سرطان جلوگیری می‌شود و ارزآوری برای استان به همراه خواهد داشت.
مدیر کل انتقال خون استان سمنان اضافه کرد: تکمیل چرخه بهره برداری از مرکز جامع اهدای خون در سمنان، نیاز به واردات داروهای مشتق از پلاسما را از بین می برد و در این بخش کشور را بی‌نیاز و خودکفا می‌سازد.
استان سمنان با داشتن شاخص 58 اهداکننده به ازای هر هزار نفر جمعیت، رتبه اول کشور را در این شاخص دارد و سالانه بیش از 17 هزار واحد خونی در 9 مرکز درمانی در بیمارستان های استان سمنان توزیع می شود.
6103/7344 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.