لطف الله رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال پیش بینی می شود که 550 تا 600 تن دانه روغنی کلزا در استان سمنان تولید شود که تمام تولیدات کشاورزان در استان خریداری می شود.
وی، سطح زیر کشت این محصول در استان سمنان را 362 هکتار اعلام کرد و افزود: سطح زیر کشت سال 96 نسبت به سال 95 به علت تدابیر و حمایت های دولت یازدهم برای ارایه بذر رایگان، رشد بسیار زیادی داشته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت هرکیلوگرم کلزا با قیمت 28 هزار و 730 ریال خریداری می شود، اضافه کرد: این محصول بیشتر در مناطق سرد مانند کالپوش و شهرستان میامی رشد می کند و در زمستان 95 به علت سرمازدگی در استان سمنان، تولید این محصول با مشکلاتی رو به رو شد و سرمازدگی باعث کم شدن تولید شد .
رضایی ادامه داد: به علت کمبود آب در تابستان، بهترین زمان کشت دانه روغنی کلزا در پاییز و زمستان است و بیشتر تولیدات نیز در این 2 فصل رقم می‌خورد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: دانه روغنی کلزا دارای خاصیت های فراوان و دارای ارقام متنوعی است که ارقام پاییزه آن دارای عملکرد بالاتری نسبت به ارقام بهاره‌ است.
به گزارش ایرنا، دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.
تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 94- 95 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.