محمد تقی گلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران به برنامه های پیش رو اشاره کرد و گفت: کاهش وقوع جرم، کاهش پرونده های کیفری، مبارزه با اخلال کنندگان آسایش عمومی و ارتقای بهبود اجرای احکام حقوقی از اولویت های دادگستری است.
وی کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی را از اولویت های مهم دادگستری دانست و تصریح کرد : با برنامه ریزی های انجام شده میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در دامغان به 14روز خواهد رسید، که امید است با ملحق شدن دو همکار قضایی خانم در دادسرا میانگین مدت رسیدگی به پرونده ها تک رقمی خواهد شد.
دادستان دامغان تصریح کرد: مختومه نمودن پرونده های رسوبی یکی از کارهای مهم دادگستری شهرستان است به طوری که در سال جاری تعدادی از این پرونده ها مختومه شده و به رای انجامیده است و در حال حاضر کمتر از 10 پرونده رسوبی در دادسرای این شهرستان وجود دارد.
وی به راه اندازی واحد ارشاد در دادسرای شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت : ناآگاهی مردم نسبت به قوانین و دستگاه قضا سبب برخی مشکلات می گردد که با دایر نمودن واحد ارشاد در دادسرا و ارایه مشاوره ارشادی به صورت رایگان قبل از تنظیم شکوائیه تحول زیادی در پیشرفت پرونده های قضایی انجام شده است .
گلی همچنین اظهار داشت:دادگستری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و با کمک واحد صلح و سازش در شهرستان توانسته است بیش از 20 درصد پرونده ها به تعداد 710 پرونده را به صلح و سازش برساند.
دادستان عمومی شهرستان دامغان تاکید کرد: سرقت، تصادفات و مواد مخدر جزو جرایمی است که بیشترین تعداد پرونده رابه خود اختصاص داده اند.
وی افزود: یکی از افتخارات شهرستان دامغان عدم وقوع قتل طی 2 سال گذشته است و تنها 2 فقره قتل در سال 94 اتفاق افتاد که در این مورد نیز به دنبال گرفتن رضایت از اولیای دم هستیم و بر سازش تاکید داریم که در صورت عدم سازش، حکم قصاص اجرا خواهد شد.
گلی همچنین به تعداد پرونده های موادمخدر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 533 مورد دستگیری و محکومیت فروش و استعمال مواد مخدر تشکیل شد که در همین راستا 506 کیلوگرم موادمخدر کشف و 293 مورد دستگیر شدند.
سعدالدین رئیس تعزیرات حکومتی دامغان هم گفت: در سال 95 تعداد 962 پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شد که به همه آن ها رسیدگی شدو متخلفات پنج میلیارد و 224 میلیون ریال جریمه شدند .
وی تصریح کرد: قاچاق زغال تاق، البسه، سیگار، موتورسیکلت و مواد خانگی بیشترین تخلفات گزارش شده است.
سیدعلی سیادت رئیس اداره زندان دامغان نیز گفت: در ماه مبارک رمضان به همت انجمن حمایت از زندانیان و مردم فهیم این شهرستان، تعداد هفت زندانی غیر عمد از بند رها شدند.
وی تصریح کرد: در جشن گلریزان امسال 55 میلیون تومان به همت مردم دامغان جمع آوری شد که از ابتدای سال جاری تا کنون 11 نفر از زندان آزاد شدند.
رئیس زندان دامغان گفت: زندان کنونی دامغان در مرکز شهر قرار دارد که امید است با اتمام ساخت زندان جدید در بیرون شهر، یکی از دغدغه های امنیتی شهر مرتفع گردد.
7339/6167 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.