حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه روز قدس نشانه انزجار مردم از ظلم و استکبار جهانی به ویژه ظلم بر ملت فلسطین است، افزود : امت اسلامی در همه صحنه ها و با به نمایش گذاشتن نفرت خود از ظلم حاکم بر کشورهای مسلمان اشغال‌ شده، پایه های رژیم صهیونیستی را با همدلی و اتحاد سست می کنند.
وی، نامگذاری روز مقدس قدس را ابتکار هوشمندانه امام خمینی(ره) دانست و خاطر نشان کرد: حضور همه ساله مردم متدین ایران اسلامی از مرد و زن، کودک و نوجوان و با هر دیدگاهی، بعث همدلی و همبستگی بیشتر مسلمانان جهان می شود.
مهدی نژاد، از مردم خواست با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی روز قدس بار دیگر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین فریاد مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند و تاکید کرد: امروز وظیفه شرعی مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین، شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس و پاسخ به دسیسه های دشمنان است.
وی، ضمن محکوم کردن 2 حادثه تروریستی تهران در 17 خرداد 96 خاطرنشان کرد : ایران با عملیات موشکی اقتدار خود را در پاسخ به این توطئه ها نشان داد و در روز قدس نیز بار دیگر با آرمان مقاومت تجدید پیمان خواهد کرد.
امام جمعه گرمسار بیان داشت: مردم ایران بعد از گذشت 38 سال از گذشت انقلاب بیداری و بصیرت خود را برای حفظ دین و اسلام و پایان دادن به دسیسه های دشمنان نشان دادند.
راهپیمایی روز قدس همزمان با 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا، از ساعت 11 صبح روز جمعه دوم تیر 96 در 65 نقطه از استان سمنان برگزار می شود.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزیدند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آن ها را به صورت راهپیمایی به نمایش بگذارند.
7344/6103 خبرنگار:امیر حسین کاشی منش** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.