به گزارش ایرنا، مهدی استیری روز سه شنبه در نشستی با رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود در این بخشداری افزود : با توجه به جمعیت بالای هزار و 500 نفر در این روستاها و درخواست های مردمی برای ایجاد کتابخانه عمومی روستایی ،این مهم پیگری خواهد شد.
وی اظهارداشت : دهیاری این 2 روستا برای واگذاری مکانی مناسب برای ایجاد کتابخانه عمومی اعلام آمادگی کردند.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بخش بسطام گفت : کتابخانه های عمومی روستایی به عنوان پایگاه مهم فعالیت های فرهنگی همراه ارائه خدمات کتابخانه ای به مردم محسوب می شوند.
وی ادامه داد : 500 نفر عضو فعال کتابخانه شهر بسطام از 21 هزار نسخه کتاب در موضوع های دهگانه استفاده می کنند.
وی با بیان این که این شهر نمونه گردشگری سابقه دیرینه حوزه علمیه ،پرورش بزرگان علم وادب و عرفان همچون بایزید بسطامی،شیخ ابوالحسن خرقانی و مردمی با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را در تاریخ خود ثبت کرده است، گفت؛ باتوجه به توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی ،مذهبی و گردشگری ،فعالیت ها و خدمات کتابخانه ای در این حوزه به مردم و گردشگران ، جهت دهی شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی بخش بسطام گفت : در این بخش سه انجمن کتابخانه عمومی در شهر های کلاته خیج ، بسطام و مجن و همچنین پنج باب کتابخانه عمومی به مردم خدمات کتابخانه ای ارائه می دهند.
سیدابراهیم موسوی افزود : پیگیری ایجاد کتابخانه عمومی روستایی از جمله اولویت های کاری این اداره است.
بخش 50 هزار نفری بسطان از توابع شهرستان شاهرود است.
7358/6026/
*خبرنگار : سروش مولانا **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.