محمد مهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تهران به دلیل دارا بودن 20 درصد از کل جمعیت کشور، بیشترین خدمات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت می کند.
وی با بیان اینکه مازندران همه سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر است و این امر نیاز این استان به پوشش تلفن همراه را افزایش می دهد، اضافه کرد: سالانه 25 میلیون تردد از مسیر استان البرز به شمال و غرب کشور و 20 میلیون تردد در مسیر ترانزیتی تهران- مشهد انجام می شود و این امر نشان دهنده اهمیت تجهیز جاده های این منطقه به زیرساخت های ارتباطی است.
مهرابی با تاکید بر اینکه اپراتورهای تلفن همراه موظف به پوشش مناطق در محدوده تعهدات خود هستند، افزود: در غیر این صورت، اگر در نقطه ای خارج از حوزه تعهدات اپراتورها نیاز به پوشش تلفن همراه باشد، این کار با تعامل با آنان و بررسی ابعاد مالی طرح برای اپراتورها انجام می شود.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال کشور ادامه داد: هر نقطه از کشور که نیاز به برقراری ارتباط باشد، با درخواست مردم و مسوولان محلی، ماموران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، با حضور در محل و بررسی شرایط، متناسب با ظرفیت اپراتورها نسبت به پوشش ارتباطی آن منطقه اقدام می کند.
استان سمنان با داشتن ضریب نفوذ بیش از 100 درصدی تلفن همراه رتبه دوم کشور را دارد.
شهرها، جاده های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش 100 درصدی و جاده های فرعی نیز دارای پوشش80 درصدی تلفن همراه هستند.
346 هزارو 21 مشترک تلفن ثابت، و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند و هم اکنون یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.
7359/6103 خبرنگار:مهسا شانیان ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.