به گزارش ایرنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: برای 20 نقطه از مناطق هدف گردشگری مسافران نوروزی در استان سمنان طرح نوروزی ارایه اینترنت رایگان از طریق وای. فای درنظر گرفته شد که این طرح از امروز آغاز شد و تا هفدهم فروردین 96 ادامه می یابد.
وی افزود: استفاده از اینترنت رایگان در این نقاط از طریق چتر وای. فای بدون محدویت زمانی و به صورت شبانه روزی است و برای هر کاربر یک گیگ اینترنت رایگان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به شناسایی 70 نقطه دارای مزیت در مبادی ورودی و خروجی، محل های اسکان مسافران و بوستان های اصلی برای اجرای طرح نوروزی ارایه اینترنت رایگان از طریق وای. فای در تابستان 96 اشاره کرد و گفت: ثابت کردن این نقاط برای بهره بری از اینترنت به طور مستمر برای مسافران عبوری در دستور کار قرارداد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: طرح نوروزی ارایه اینترنت رایگان از طریق چتر وای. فای با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت مخابرات و یک شرکت خصوصی، در استان سمنان اجرا می شود و این طرح برای جذب گردشگران و رفاه حال شهروندان برای اولین بار در استان سمنان راه اندازی شد.
محمد همتیان با اشاره به سامانه پیامکی برای معرفی استان سمنان به محض ورود مسافران به شهرستان های مختلف، خاطرنشان کرد: ایجاد چتر وای. فای و معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی باعث ایجاد جذابیت و توقف مسافران می شود که باعث نشاط وشادابی مسافران و کاهش تصادفات می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: ثابت شدن این 20 نقطه و زیر پوشش قرار گرفتن 100 نقطه از مکان های مزیت دار استان سمنان برای اجرای طرح نوروزی ارایه اینترنت رایگان از طریق وای. فای در تابستان 96 و ادامه مستمر آن در دستور کار قرا دارد.
در شهر سمنان مکان هایی مانند مسجد امام خمینی(ره)، مسجد جامع، بوستان 17 شهریور و سیمرغ، در شهر گرمسار نقاطی مانند بوستان های مسافر، هلال احمر و انقلاب، در شهر سرخه بوستان لاسجرد و پلیس راه سرخه، بوستان ورودی آرادان و بوستان ورودی شهمیرزاد از جمله این نقاط هستند.
مجموعه شیخ ابوالحسن خراقانی، پارک آبشار، بلوار مادر، میدان آزادی، کمپ الغدیر، مجموعه تاریخی بسطام در شاهرود، پارک امام رضا(ع) و کاروانسرای میان دشت در میامی، مسجد تاریخانه و پایانه مسافربری در شهر دامغان از دیگر نقاط پوشش اینترنت وای فای رایگان در استان سمنان ویژه نوروز 96 هستند.
855 هزار مشترک فعال تلفن همراه و 300 هزار مشترک تلفن ثابت در استان سمنان وجود دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجع کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.