به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز دوشنبه در نشست بررسی پوشش تلفن همراه شهرستان شاهرود درسالن جلسات فرمانداری، افزود: جنگل ابر در دوره زمانی اردیبهشت تا آبان 95 تعداد 150 هزار بازدیدکننده داشت و با توجه به حضور این تعداد گردشگر به خصوص در تعطیلات، باید برای پوشش آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه اقدام شود.
فرماندار شاهرود با بیان این که امنیت لازم برای نصب تجهیزات آنتن‌دهی تلفن همراه در این مناطق برقرار است، تصریح کرد: آبشار مجن نیز پذیرای گردشگران قابل توجهی در سال است و شهرداری این شهر نیز برای ارایه خدمات اعلام آمادگی کرده است.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال کشور، در رابطه با میزان تاثیر تشعشات دکل های مخابراتی نصب شده در نزدیکی خانه‌ها، گفت: بررسی میزان تاثیر مخرب این اشعه ها در اختیارات وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان انرژی اتمی است.
محمد مهرابی ادامه داد: مالکان هر خانه ای که شکایتی در این خصوص داشته باشد، ماموران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آن محل حضور یافته و با اندازه گیری میزان تشعشعات، برای بررسی بیشتر آن را به سازمان انرژی اتمی اعلام می کنند.
وی، از اعزام یک گروه متخصص برای بررسی میزان اشعه ناشی از دکل های مخابراتی اپراتورها در هفته آینده به شاهرود خبر داد و افزود: مردم با داشتن اطلاعات کافی درباره این مساله، دیگر نسبت به وضعیت سلامتی خود نگران نخواهند بود.
مسعود میررضایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز در این نشست حضور داشت.
در پی درخواست های هموطنان و ساکنان برخی از روستاهای شهرستان شاهرود به دلیل مناسب نبودن آنتن‌دهی تلفن همراه، نشست بررسی پوشش تلفن همراه با حضور مسوولان در شاهرود برگزار شد، با بررسی های انجام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تامین پوشش آنتن‌دهی برخی از این مناطق بخشی از وظایف اپراتورها است که تذکر های لازم به آنان داده شد و در برخی مناطق دیگر نیز میزان اهمیت منطقه برای پوشش تلفن همراه مورد بررسی قرار گرفت.
جنگل ابر، آبشار تنگه داستان مجن و روستای گردشگری رضا آباد خارتوران از جمله مهم ترین مناطق مورد توجه گردشگران در شهرستان شاهرود استان سمنان است که از پوشش تلفن همراه برخوردار نیست.
346 هزار و 21 مشترک تلفن ثابت و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند.
هم اکنون یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.
7359/6103 خبرنگار:مهسا شانیان ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.