به گزارش ایرنا، محمد طاهری روز سه شنبه در نشست خبری در سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان، افزود: بیش از 2 هزار و 200 کیلومتر شبکه انتقال آب آشامیدنی در استان وجود دارد که از این مقدار بیش از 700 کیلومتر فرسوده و غیرقابل استفاده است.
وی افزود: برای نوسازی شبکه های انتقال آب استان سمنان بیش از 105 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به دلیل تحصیص نیافتن اعتبارات استانی، سالانه به میزان فرسودگی شبکه های آبرسانی استان اضافه می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان خاطرنشان کرد:61 میلیون متر مکعب آب از طریق سدها، قنات ها، چشمه و آبهای سطحی آب آشامیدنی در استان تولید می شود.
طاهری با بیان اینکه در سال 95 بیش از پنج هزار انشعاب مشترکان آب در استان ایجاد شد، گفت: برای سال 96 نیز ایجاد بیش از پنج هزار انشعاب دیگر برآورد شده است.
وی اضافه کرد: سمنان هم اکنون با کمبود آب 150 لیتر در ثانیه مواجه است که با حفر چهار چاه، درصدد رفع بخشی از این چالش در این شهرستان هستیم.
طاهری اضافه کرد: بیش از 13 میلیارد تومان برای حفر چهار حلقه چاه و انتقال آب آن برای تامین آب آشامیدنی شهر سمنان درنظر گرفته شده است که تا پایان سال 96 این طرح مهم به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: شاهرود نیز با چالش کمبود آب 200 لیتر برثانیه مواجه است که برای رفع این معضل خط انتقال سد کالپوش به این شهر در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: در سال 95 در بیش از 18 کیلومتر از خطوط انتقال آب استان سمنان عملیات توسعه ای و 30 کیلومتر عملیات اصلاح شبکه انجام شده است.
75 درصد آب آشامیدنی استان سمنان از چاه و 25 درصد از آب های سطحی و دیگر منابع تامین می شود.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.