داریوش طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در کارگروه تسهیل و رفع موانع شهرستان به منظور ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی به مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی رسیدگی و تاکنون 150 میلیارد ریال در بخش صنعت و 80 میلیارد ریال در بخش کشاورزی به متقاضیان تسهیلات پرداخت شد.
وی اظهارداشت : به منظور اجرای طرح های زیربنایی اقتصاد مقاومتی در گرمسار دربخش محیط زیست، 40 واحد تولیدی آلاینده فیلتر گذاری شد تا در زمینه بهداشت و سلامت و حفظ محیط زیست اقداماتی سازنده و مفید در این شهرستان انجام شود.
فرماندار گرمسار به طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اشاره و اضافه کرد : باتوجه به این که استان سمنان از سرزمین های مستعد کشت باریجه در کشور است ، سال گذشته 150 هزار هکتار از اراضی ایوانکی در منطقه اوزدره، سیب دره و جعفرخانی این گیاه کشت شد و با توجه به درآمدزا بودن و کم هزینه بودن کشت گیاهان دارویی در راستای تحقق شعار سال کاشت کتیرا و دیگر اقلام نیز در دستور کار قرار دارد.
طاهری تصریح کرد : طرح های عمرانی مانند آبخوان مشترک در دستور کار قرار دارد و این طرح که بزرگترین آبخوان مشترک 700 هکتاری آبیاری تحت فشار استان محسوب می شود که با اعتباری معادل 84 میلیارد ریال و با کمک 90 بهره بردار در روستای کردوان گرمسار به زودی اجرایی می شود.
فرماندار گرمسار ادامه داد : طرح های اقتصاد مقاومتی بسیاری در گرمسار در حال انجام است که می توان یه ارتقای بهره وری آب، افزایش نیروی کار، برون سپاری امور، طرح توسعه صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه گذاران اشاره کرد که در صورت تخصیص اعتبار لازم این طرح ها می تواند به راه کاری برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه و افزایش تولید داخل تبدیل شود.
طاهری با بیان این که طرح انتقال آب از تصفیه خانه گرمسار به ایوانکی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت : در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی نیازمند اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی 150 میلیارد ریالی به پیمانکار این طرح هستیم و با توجه به خشکسالی های اخیر با تخصیص اعتبار، طرح مجتمع آب رسانی مشکلات 75 روستای شهرستان در رفع خشکسالی و تامین آب آشامیدنی برطرف می شود.
در استان سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.