حسین موسوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس انعقاد تفاهم نامه اولیه در روزهای پایانی سال 94 بین شرکت فنان تجارت بین الملل ، شهرداری سمنان و شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ، مقرر شد تصفیه خانه فاضلاب در شهر سمنان احداث شده و از پساب شهر سمنان بهره برداری شود.
وی اظهارداشت: اجرایی شدن این تفاهم نامه از سوی سرمایه گذار نیازمند مقدماتی همچون دریافت تسهیلات بانکی و ضمانت نامه ها ، تصویب طرح جدید پیشنهادی در شرکت آبفای کشور بود که انجام شد.
موسوی با بیان اینکه پس از موافقت با دریافت وام ، نشست نهایی با حضور سرمایه گذاران هندی در شهرداری تشکیل شد، گفت: عملیات اجرایی این طرح تا 2 ماه آینده آغاز و زمینه برای ایجاد انشعابات و جمع آوری فاضلاب همه شهروندان فراهم می شود.
موسوی، اعتبار این طرح را 550 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شهرداری سمنان 25 درصد از این مبلغ را به صورت نقدی و پایاپای تامین خواهد کرد.
وی، میزان پساب فعلی شهر سمنان را 100 لیتر در ثانیه برآورد کرد و افزود: در افق طرح و پس از احداث تصفیه خانه و تکمیل شبکه فاضلاب درون شهری، این میزان به 350 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.
شهردار سمنان خاطرنشان کرد: با احداث تصفیه خانه، قابلیت بازگشت آب به چرخه مصرف و استفاده در فضای سبز و بخش کشت و صنعت فراهم می شود و شاهد تحول در زمینه گسترش فضای سبز شهری و صرفه جویی در مصرف آب خواهیم بود.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
میانگین بارندگی در استان سمنان حدود 120 میلیمتر در سال و نصف میانگین کشوری و تبخیر آب در این استان 2 برابر میانگین کشور است.
استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد از آب استحصالی در این استان کویری، در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد در بخش آشامیدن به مصرف می رسد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.