علی یحیایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از دحام مردم در حاشیه های حوادث نظیر آتش سوزیها ، زلزله و تصادف علاوه بر اختلال در کار امدادرسانی به حادثه دیدگان، اتفاقات ناگوار دیگری را به همراه دارد.
وی با اشاره به حادثه آتش سوزی پژو 206 در محور فولاد محله شهرستان مهدیشهر در ایام نوروز 96 ، اظهارداشت : در هنگام رسیدن به محل حادثه شاهد افرادی بودیم که با تلفن همراه عکس و فیلم می گرفتند در حالی که سرنشینان خودروها در آتش می سوختند.
وی با تاکید بر تغییر نگرش مردم نسبت به اینگونه رفتارها در مواجهه با حوادث ، تصریح کرد : تاثیر روانی این فیلم و عکس ها برای خانواده حادثه دیده مخرب است.
یحیایی با اشاره به توصیه قرآن کریم که نجات یک فرد نجات یک جامعه است، ادامه داد: اقدامات گسترده برای رفع این معضل باید در جامعه انجام شود و در دستور کار قرار گیرد.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان گفت : در برخی از جوامع برای اهمیت کار آتش نشانان، نیروهای امدادی مستندهایی تهیه می شود تا مردم به اهمیت کار و خطرهای احتمالی آن ها پی ببرند.
12 پایگاه های امداد و نجات در استان سمنان وجود دارد.
هموطنان گرفتار در حوادث مختلف می توانند از طریق شماره 112 سامانه امداد و نجات هلال احمر، از خدمات این نهاد بهره مند شوند.
7344/6026 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.