در این مطلب آمده است: میان محبوبیت و کارآمدی تفاوت بسیار است، دکتر حسن روحانی از منظر کارآمدی او را از برجسته‌ترین سیاست‌مداران دنیا می‌دانم، کسی که بتواند در خاورمیانه پرآشوب این کشور را از تلاطم‌های اقتصادی و سیاسی و فشارهای داخلی مصون نگه دارد، یک سیاست‌مدار معمولی نیست، او هوشیاری یک چهره مذهبی، ذکاوت و رندی یک سیاست‌مدار و آرامش یک مرد دوران‌دیده را با هم دارد، کارنامه‌اش به تنهایی در ترازوی عادلانه بر سایر کاندیدای دیگر این دوره می‌چربید، اما گمان می‌کنم این دوره دشوارترین روزها را تجربه خواهد کرد.
توقعات هواداران و البته هیاهوی رقیب ناکام برای توقع‌افزایی – راه را دشوار خواهد کرد، دکتر روحانی این را نیک می‌داند و شاید برای همین از لزوم جوان شدن کابینه‌اش گفت، تیمی که در مقابل فشارهایی که خیلی زود آغاز شده است تاب بیاورد، او می‌داند که برخی از مخالفانش نه تنها با او همکاری نمی‌کنند بلکه از همین حالا برای ناکام کردنش برنامه می‌چینند. همان کسانی که بحران می‌آفرینند و نان‌شان در آشوب، بی‌نظمی و تلاطم است.
باید باور کنیم کسانی هستند که گمان می‌کنند آقای روحانی باید در مدت کوتاهی تمام مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را حل کند، چون ما به او رای داده‌ایم و باید این را کار را بکند، وقتی برخی از چهره‌های سیاسی در مناظره‌ها تمام مشکلات چهل ساله را از چشم روحانی می‌دیدند و با صراحت می‌گفتند او در چهار سال گذشته «هیچ کاری» نکرده است از مردم عادی که کمتر پس و پیش پرده را می‌شناسند چه توقعی می‌رود؟
بساری از رسانه‌ها و چهره‌های منتقد حتی نخواستند بپذیرند که او وارث دولتی بود که حتی نظام – مجددا به او اجازه ورود به عرصه را نداد، وقتی رفتار یکی از مردان آن دولت را دیدم که روی برگه رأی نوشت محمود احمدی‌نژاد و آن را به همه نشان داد به دو نکته فکر کردم که تیم آنها این حریم امن را چگونه به دست آورده‌اند و نکته بعدی این که روحانی وارث دولتی بود که یکی از دولتمردان آن، چنین کودکانه رفتار کند و با افتخار رای باطل شده‌اش را به نمایش بگذارد؟ ! برخی از مردم عادی که همواره رأی باطله به صندوق می‌ریزند با هزار پنهان‌کاری این کار را می‌کنند، بعد یار غار آن دولت این چنین بی‌پروا...! یعنی این منتقدان از خود نپرسیدند چطور چهار سال می‌شد آوار هشت ساله این بزرگواران را جمع کرد؟ ! دولت روحانی دست کم به خاطر همین آواربرداری قابل تحسین است و اگر دستاورد دیگری هم داشته، باید به افتخارش ایستاد نه این که سرزنشش کرد که هیچ کاری نکردید!
با همه این‌ها اما از حق نباید گذشت که آقای دکتر روحانی در اجابت به خواست‌های عمومی باید بعضی از وزیران خود را به استراحت بفرستد و تغییری در تیم اجرایی ایجاد کند و دستی بر وضعیت رفاهی مردم بکشد، ملت تمایل دارد وضعیت کنونی آرامش و اجتناب از هر نوع تندروی ادامه یابد، به وزرای کارآمد مثل آقای دکتر ظریف و آقای دکتر قاضی زاده‌هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و...امکانات بیشتری داده شود، مساله حقوق‌های نجومی برای همیشه حل و فصل گردد و در مبارزه با فقر و فساد کوتاهی نشود و... به هر حال بسیاری از ما نیاموخته‌ایم که تمام کنش سیاسی فقط رأی دادن نیست و اتفاقا از فردای رأی دادن مسئولیت اجتماعی‌مان در مقابل شهر و استان و کشورمان آغاز می‌شود، نباید دست به سینه در سایه بنشینیم و از رئیس جمهور... هرکس که باشد چشم معجزه داشته باشیم. باید بیاموزیم ما همانطور که بخشی از موفقیت رئیس جمهور هستیم، قسمتی از شکست و ناکامی او هم خواهیم بود. من با علم به این که آقای روحانی معجزه‌گر نیست و در داخل کسانی هستند که مثل مذاکرات هسته‌ای از پشت خنجر می‌زنند به راه او اعتقاد دارم و در این مسیر به عنوان یک شهروند، تمام تلاشم را می‌کنم که متعهدانه برای این سرزمین کار کنم، به واسطه یک رأی منت نگذارم و یادم نرود که این آب و خاک از هر فرد و جناح و حزبی بزرگتر است و پیش از ما بوده و پس از ما هم امید که آبادتر باقی بماند.
٧٣٤١\٦٠٢٦ خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.