محسن طاهری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مشارکت پرشور آحاد جامعه در انتخابات پیش رو نشان از حس میهن‌دوستی آحاد جامعه است و با خردورزی بار دیگر مردم در پای صندوق های رای حاضر می شوند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت پرشور مردم در انتخابات نشان از تعهد آنها نسبت به تعیین سرنوشت کشور است و 29 اردیبهشت 96 روز حماسه آفرینی دوباره ملت ایران در صحنه انتخابات خواهد بود، تصریح کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و در دین مبین اسلام و سیره امامان معصوم (ع) تاکید زیادی بر تعیین سرنوشت از سوی مردم جامعه شده است.
طاهری با بیان اینکه در دین مبین اسلام به رویکرد وفای به عهد توجه ویژه ای شده است و بیان شعارهای غیرواقعی حکم فریب مردم را دارد، خاطرنشان کرد: نباید با وعده های پوچ و واهی و برنامه هایی که در پشت آن هیچ پشتوانه علمی و اقتصادی منسجمی وجود ندارد مردم را فریب داد و به عنوان یک اصل انکارناپذیر، باید آگاهی آحاد جامعه را در نظر گرفت.
عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تصریح کرد: در ایران اسلامی دسترسی آزاد به اطلاعات برای همه آحاد جامعه فراهم است و با راه اندازی شبکه اجتماعی بسیاری از عوام فریبی ها در تبلیغات خنثی شده است.
وی با اشاره به اینکه وعده های انتخاباتی واهی و پوچ زمینه دودستگی و تفرقه در جامعه را ایجاد می کند و نباید با ارایه برنامه های تنش‌زا اتحاد کشور از بین برود، افزود: شفاف سازی و ترسیم برنامه های عملیاتی می تواند در عیاربخشی نامزدها بسیار تاثیرگذار باشد و مردم می توانند با بینش و درک متقابل برای رفع مشکلات گام بردارند.
عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ادامه داد: ارایه برنامه های فریب دهنده و غیرعملیاتی زمینه بی‌اعتمادی مردم از نظام جمهوری اسلامی را فراهم می کنند و 6 نامزد انتخاباتی باید خدامحوری و توجه به ارزش های انقلاب اسلامی را اولویت برنامه های تبلیغاتی قرار دهند.
از جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
در دوره پنجم، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، با 5.5 درصد رشد، به هزار و 64 نفر افزایش می یابد، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.