سعید متقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع 2 هزار و 707 ثبت نام کننده برای نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان 22 نفر احراز صلاحیت نشدند و 164 نفر نیز انصراف دادند.
وی با اشاره به این که استان سمنان 9 مراجعه کننده در مورد شکایت ثبت نام کنندگان با موضوع رد صلاحیت داشته است، خاطرنشان کرد: استان سمنان رتبه اول کشور از نظر کم ترین شکایت نامزدها نسبت به رد صلاحیت داشته است.
متقی، درباره زمان قانونی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها از نخستین ساعات روز پنجشنبه 21 اردیبهشت 96 آغاز شده است و به مدت یک هفته، تا پنجشنبه 28 اردیبهشت 96 ادامه دارد.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ثبت نام کنندگان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان نسبت به دوره چهارم، یک دهم درصد کاهش یافته و رد صلاحیت ها 80 درصد کاهش داشته است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 و همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
طبق سرشماری 95، استان سمنان 702 هزار و 360 نفر جمعیت دارد که 560 هزار و 520 نفر از آن جمعیت شهری و بقیه جمعیت روستایی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 ماه اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.