در این مطلب آمده است: در آستانه‌ 2 انتخاب بسیار حساس و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراها آن هم در منطقه‌ای پرآشوب و در جهانی که حقوق بشر ابزاری است، برای آرامش روحی و امنیت روانی مردم ما در عرصه‌ی ایران کهن و به ویژه در مرکز استان که موسوم به شهر اخلاق است، اخلاق مداری و پای بندی به اخلاق عملی، امری ضروری است.
به ویژه آنان که شهره به تبیین اخلاق نظری‌اند و جامه ‌هادیان فرهنگ اسلامی بر تن دارند و منادیان ارزش‌های اسلامی‌اند مردم، اعمال و رفتارشان را با گفتارشان مورد سنجش و تطابق قرار می‌دهند و با ریزبینی و امعان نظر، گوینده را تحت نظر قرار می‌دهند که آیا فلان، آنچه می‌نماید هست یا نه؟ چون عقیده دارند که انطباق نداشتن زبان و عمل به معرفت دینی ما آسیب فراوان خواهد رساند و عوارضی را بر اصل وارد خواهد کرد که هزینه اش بدون این که دین ما عیب و قصوری داشته باشد، اسلام ناشناسان به پایش نوشته‌اند!
و اما ایام، ایام تبلیغات انتخاباتی است و ثبت‌نام‌کنندگانی هم بنا به احساس تکلیفی که دارند به زعم خود نه برای مسند و نه برای ثروت و جنون شهرت، بلکه برای خدمت به ایران و اسلام و شهر و دیار، خود را به هموطنان و همشهری‌های خود عرضه کرده‌اند و به استناد مستندات قانونی، حضورشان توجیه قانونی دارد. بنابراین، عقل و منطق و عرف و موازین شرعی و قانونی حکم می‌کند که با شناخت خود و راهنمایی راهنمایان امین و صدیق از جمع صالحان، اصلح را برای احراز مسئولیت برگزینیم و کار را به آنان بسپاریم تا بر مسند اجرا و تصمیم گیری امین نیازها و خواسته‌ها و حافظ بی‌منت ارزش‌ها و داشته‌های ما باشند، نکته اینجاست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اخلاق و اخلاق مداری در چارچوب قانون و مستندات قانونی و قانونمندی ایران تعریف و تبیین می‌شود، چرا که قوانین جمهوری اسلامی را با انطباق به موازین دینی نوشته‌اند و یا آن مواد و مفاد مورد تایید نظام ماست.
پس با توجه به موارد بالا، هر کار و اقدام و سخن و تلقی فراقانونی، عین بداخلاقی است و هیچ توجیه منطقی ندارد و صدالبته پافشاری در این امر از هر ناحیه و از زبان و قلم هر کس که باشد موجب جناح بندی‌های ناصواب و قطب بندی‌های ویرانگر و مخرب خواهد شد و پیامدش تا سالها خواهد ماند.
تلفیق و تالیفی که خداپسندانه است و آینده‌ی شهر، ما و فرزندانمان به این واژه‌ها و مفاهیم، سخت محتاج است و از طرفی، هر بی‌اعتنایی و قصوری و جانب داری احساسی و غیر اصولی در روابط اجتماعی مان مصداق این بیت است و عواقب آن که :
پدید آمد سمومی آتش انگیز
نه گلگون ماند بر آخور نه شبدیز
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.