به گزارش ایرنا، مهرداد پهلوان‌زاده روز یکشنبه در مجمع عمومی هیات شطرنج استان سمنان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: سمنان به دلیل تجربه برگزاری میزبانی‌های مختلف، زیرساخت های مناسب، شرایط و امکانات مطلوب برای برگزاری مسابقات بین الملی شطرنج را دارد و شرایط و تعداد کشورها و تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام فجر در سمنان در آینده مشخص می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اعزام مربیان مجرب به استان سمنان برای بالا بردن سطح بازیکنان این رشته ورزشی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: ایران بعد از هند و چین مقام سوم را در رشته شطرنج در بین کشورهای منطقه غرب آسیا دارد و در دنیا رتبه سی ام دارد.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه وزارت ورزش در بودجه سال 96، بیان داشت: گردش مالی هیات های شطرنج سراسر کشور با 200 میلیون تومان مثبت بوده است و باید هیات های ورزشی به اقتصاد ورزشی اهمیت دهند.
رییس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران گفت: توجه به بخش خصوصی، پایگاه های استعدادسنجی برای بالا بردن جایگاه شطرنج ایران باید در نظر گرفته شود.
در این نشست ، فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان و حسین گل هاشم رییس هیات شطرنج استان سمنان و جمعی از مسوولان هیات های شهرستانی حضور داشتند و در مورد زمان برگزاری مسابقات، تقویم ورزشی تبادل نظر شد که با نظرات هیات های شطرنج شهرستان همراه بود.
در کشور 23 هزار شطرنج باز سازمان یافته در حال فعالیتند که سهم استان استان سمنان 475 نفر است.
7433/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.