به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز شنبه در گردهمایی ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه استان سمنان با موضوع تبیین راهبرد اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در تالار شهید مطهری این شهر، گفت: انتخابات از مسایل مهم روز کشور است و رهبری تاکید بسیار فراوانی برای برگزازی انتخاباتی سالم و با وحدت دارند.
وی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح کار سختی است، مردم تحقیق کنند و فرد اصلح را انتخاب کنند چرا که مقدرات کشور برای 4 سال باید به دست دولتی سپرده شود که توسط مردم انتخاب می شود، افزود: مقدرات کشور به انتخابات گره خورده است و دولتی که سر کار می آید باید شعار سال رهبری را اجرایی کند.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به شعار سال رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: بخش مهم این شعار بر عهده دولت است ، مردم و ائمه جمعه نیز در تحقق شعار سال نقش دارند، اما دولت مهمتر است زیرا کارهایی که به تولید و اشتغال مربوط است از وظایف حوزه دولت است.
امام جمعه سمنان ادامه داد: دولت باید سرمایه گذاری کند و با فعال کردن کارخانه‌ها و معادن بتواند تولید و اشتغال را رونق ببخشد، در موضوع اقتصاد مقاومتی این دولت است که باید جلو واردات کالای قاچاق را بگیرد و کالاهایی که تولید مشابه داخل دارند را حمایت و از واردات آن جلوگیری کند.
وی با تاکید بر اینکه دولتی که بر سر کار می آید باید توانا و قوی باشد و مشکلات کشور را کاهش دهد و مردم و امامان جمعه نیز باید در این کار دولت را کمک کنند، گفت: مردم باید با خارج کردن سپرده های خود از بانک ها، در امر تولید و سرمایه گذاری و به این شیوه در رفع بیکاری و اشتغال به دولت کمک کنند.
آیت الله شاهچراغی گفت: مردم می توانند در اقتصاد مقاومتی سهم داشته باشند و حداقل کالای داخل رو خریداری کنند.
وی تاکید کرد: کشور به سه اقتدار فرهنگی، نظامی و اقتصادی نیاز دارد: اقتدار کشور به اقتدار فرهنگی است که گاهی فراموش می شود، فرهنگ کشور باید قوی شود و این کار امامان جمعه، دانشمندان و اهل قلم است.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه در حوزه اقتدار نظامی ایران بسیار قوی است و دشمن نیز از اقتدار نظامی و دفاعی و موشک های کشور ترس دارد و این باعث شده تا سایه جنگ از سر کشور دور شود، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتدار اقتصادی نیز علما جلودار باشند و باید در این حوزه هم تلاش کنیم.
گردهمایی مشترک ائمه جمعه واعضای ستادهای نمازجمعه استان سمنان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی رئیس و حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استان‌ها شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، محمدرضا خباز استاندار و ائمه جمعه شهرهای استان سمنان در سالن مطهری برگزار شد.
در 19 نقطه استان سمنان نماز جماعت اقامه می شود و 650 نیروی انسانی در نهادهای نماز جمعه سراسر استان سمنان عضو هستند.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.