حمیدرضا حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این جشنواره برای پنجمین سال پیاپی با هدف معرفی جذابیت های گردشگری کویر و دیدن حیات وحش زیستکره توران برگزار می شود.
وی لذت بردن از منظره زیبای برپا بودن چادرهای عشایر منطقه را یکی از جاذبه های این سفر دانست و گفت: موسیقی محلی، شتر سواری، رصد ستارگان، آفرود و راه رفتن بر روی رمل های ماسه ای نیز از دیگر بخش های جشنواره است.
حسنی یادآور شد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات بیارجمند هم در این دو روز برپا می شود تا گردشگران را با هنر دستان توانای مردان و زنان این دیار آشنا کند.
وی اضافه کرد: علاقه مندان به حضور در این جشنواره می توانند به دفترهای مسافرتی و جهانگردی مراجعه کرده و یا به طور شخصی برای رزرو اقامت گاه های بوم گردی در رضا آباد اقدام کنند.
پنجمین جشنواره گردشگری سفر به توران با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود، بخشداری بیارجمند، اداره پارک ملی توران، شورای اسلامی و دهیاری روستای رضا آباد و نیروی انتظامی برگزار می شود.
روستای عشایرنشین رضا آباد از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود در 240 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 120 کیلومتری جنوب شرقی بیارجمند واقع شده است.مهم ترین جاذبه گردشگری این منطقه تپه های ماسه ای، سیاه چادر عشایری و نقوش بافته های زنان ایل است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.