به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، علیرضا زمانی اظهار داشت: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی به‌اتفاق معاونان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اداره کل، از امروز ظرفیت تولید و اشتغال در دو روستای هدف گردشگری "ابر" شاهرود و "چاشم" مهدی‌شهر در استان سمنان را ارزیابی می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستای هدف گردشگری کشور از امروز، گفت: بر اساس این طرح، زیرساخت‌های گردشگری، مواریث فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا درزمینهٔ ایجاد اشتغال پایدار بررسی می‌شود.

زمانی، اجرای این طرح را در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» عنوان کرد و افزود: شناسایی استعدادها و قابلیت‌های روستاهای هدف گردشگری و فراهم کردن زمینه میزبانی شایسته مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری و افزایش اشتغال و تولید صنایع‌دستی ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: پس از بازدید کارشناسان سازمان و معاونت‌های استانی از روستاهای هدف گردشگری، جلساتی با بخشداران، فرمانداران، دهیاران و دیگر مسئولان در شهرستان‌ها و روستاها برای بررسی موانع و مشکلات روستاها درزمینهٔ رشد و توسعه گردشگری و دیگر زمینه‌های توسعه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: ارائه راهکار به روستاها درزمینهٔ راه‌اندازی و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی، رونق صنایع‌دستی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های تاریخی موجود ازجمله آب‌انبارها و حمام‌های بدون استفاده، ایجاد فضاهای پذیرایی، تفریحی، تور گردانی و ایجاد آگاهی و انگیزه در جوامع محلی برای بهسازی و بهره‌برداری از آثار تاریخی برای جذب گردشگر و افزایش اشتغال پایدار و تولید، ازجمله دستاوردهای اجرای این طرح خواهد بود.

در سال‌های گذشته، یک هزار و 100 روستای هدف گردشگری شناسایی و معین شدند، سپس برای اجرای این طرح از میان آن‌ها 500 روستا انتخاب شدند که مقبول هر سه حوزه در سازمان قرار گرفتند. در گام بعدی 73 روستا که ظرفیت‌های مناسبی در حوزه مأموریت‌های سه‌گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارند شناسایی و برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

در استان سمنان تاکنون 42 روستای هدف گردشگری شناسایی‌شده است.

روستای هدف گردشگری چاشم در فاصله 24 کیلومتری شمال شهر شهمیرزاد و 49 کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا، در کنار کوهستان با چشم‌اندازهای طبیعی واقع‌شده است.

 روستای هدف گردشگری ابر نیز در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان قرار دارد. این روستای پلکانی جاذبه‌های فراوانی ازجمله جنگل ابر، مراتع ییلاقی و ... دارد.

حضور 25 هزار دانش‌آموز در جشنواره نوجوان خوارزمی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از رقابت 25 هزار و 149 دانش‌آموز استان در مرحله آموزشگاهی جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

محمدرضا جهان در حاشیه مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار داشت: این جشنواره در شش محور پژوهش، دست سازه، زبان و ادبیات فارسی، مسابقات آزمایشگاهی، بازارچه کار و فناوری و زبان انگلیسی در چهار سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان‌بندی اجرای جشنواره، اظهار کرد: مرحله آموزشگاهی و شهرستانی در بهمن و اسفندماه 95 اجراشده، مرحله استانی فروردین‌ماه در حال برگزاری و مرحله کشوری نیز تابستان 96 در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: در مرحله آموزشگاهی 25 هزار و 149 دانش‌آموز متوسطه دوره اول استان سمنان با 30 هزار اثر به رقابت پرداختند.

محمدرضا جهان خاطرنشان کرد: در مرحله شهرستانی نیز 6 هزار و 293 نفر در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد 261 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی از راه‌یابی 10 نفر از دانش‌آموزان حاضر در این جشنواره به مرحله کشوری خبر داد و گفت: پس از برگزاری مرحله استانی و انتخاب نفرات برتر در این مرحله 10 نفر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ادامه داد: تعداد نفر رشته شرکت‌کننده امسال نسبت به سال قبل از رشد بیش از 20 درصد برخوردار است.

محمدرضا جهان اظهار کرد: در مرحله آموزشگاهی محور دست سازه‌ها سه هزار و 165 طرح، مرحله شهرستانی 651 طرح و در مرحله استانی 38 طرح ارائه‌شده است که درنهایت یک طرح که بالاترین امتیاز را کسب کند؛ به مرحله کشوری معرفی می‌شود.

خیرین مدرسه‌ساز بسترساز گسترش علم و دانش در جامعه‌اند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان و اعضای ستاد برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان با نماینده ولی‌فقیه استان سمنان دیدار کردند.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان اظهار داشت: بهترین و مناسب‌ترین کار آن است که پول درراه فرهنگ هزینه شود که نتیجه این کار جامعه‌ای سالم خواهد بود.

وی اظهار کرد: مدرسه‌سازی یک کار فرهنگی بزرگ است و همه باید در حد توان در این امر الهی و ارزشمند با تکیه‌بر فرهنگ دینی گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: بهترین و مناسب‌ترین کار آن است که پول درراه فرهنگ هزینه شود که نتیجه این کار جامعه‌ای سالم خواهد بود.

آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند زمینه و بسترهای گسترش علم و دانش در جامعه را به وجود آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم تبلیغات درباره مدرسه‌سازی گفت: مسئولان از توان خیران مدرسه‌ساز غافل نشوند و در صورت رضایت، آنان را به مردم معرفی کنند تا از آنان قدردانی شود.

برگزاری جلسه مسئولان امور بانوان آموزش‌وپرورش شرق استان سمنان

نشست مسئولان امور بانوان و جوانان آموزش‌وپرورش شرق استان سمنان در محل سالن همایش‌های مدیریت آموزش‌وپرورش شاهرود برگزار شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان شاهرود در این نشست حوزه بانوان، نوجوانان و جوانان را در عرصه آموزش‌وپرورش بسیار گسترده توصیف کرد و انجام طرح‌های متعدد و مؤثر در این زمینه را ستود.

حمید بابا خانی بر تأثیرات مطلوب کارگاه‌های اجراشده توسط واحد امور بانوان، در تحکیم بنیان خانواده، توسعه سلامت زنان و دختران و همچنین تربیت دینی فرزندان تأکید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 619069
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.