به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، «مریم سلمانیان» امروز و در گفت و گویی افزود: در این مدت 278 هزار و 452 نفر از از مراکز تاریخی تفریحی و گردشگری استان سمنان بازدید کرده اند.
وی گفت: کاروانسرای لاسجرد، آرامگاه شیخ علاء الدوله، روستای گردشگری پاده، کاروانسرای دهنمک، میدان ارگ، خانه تدین، منطقه بنه کوه، موزه گرمسار، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، کاروانسرای میاندشت، کاروانسرای میامی، چشمه علی، مسجد تاریخانه، غار دربند و شیرقلعه از جمله نقاط پربازدید استان سمنان از نظر گردشگران هستند.
سلمانیان با اشاره به اینکه در این مدت 13 هزار و 704 نفر از موزه های استان بازدید کرده اند، افزود: 134 گردشگر خارجی نیز در این ایام از موزه های استان بازدید کرده اند.
وی گفت: بر اساس آمار موجود، 274 هزار و 183 مسافر نیز در این مدت در استان سمنان اقامت کرده اند که شامل پنج هزار و 200 نفر در هتل‌ها، یک هزار و 43 نفر در هتل آپارتمان‌ها و 2 هزار و 40 نفر در مهمانپذیرهای استان می شود.
وی با اشاره به اقامت پنج هزار و 936 نفر در کمپ‌های موقت استان، افزود: در این مدت 88 هزار و 312 نفر در مدارس، 47 هزار و 708 نفر در چادرهای مسافرتی و 123 هزار و 944 نفر در سایر مراکز اقامتی استان سمنان اقامت کرده اند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در این ایام 616 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان نیز انجام شد.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که 718 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610659
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.