به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، جبار دوست‌محمدیان اظهار داشت: رسالت‌های اصلی سازمان بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و توجه به اقتصاد مقاومتی بود که بعد از فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد مقاومتی از سال 91 به بعد، این رسالت سنگین تر شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بر این اساس ما توانستیم با احساس تکلیف بیشتر گام‌های موثری در این راستا برداریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این سازمان افزود: طرح‌های اشتغال زایی بسیج سازندگی استان سمنان همگی در راستای اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اشتغال بود.

دوست‌محمدیان اضافه کرد: اکنون این طرح‌ها در عرصه کشاورزی، پرورش دام و طیور، صنایع دستی و سایر عرصه‌های مرتبط فعال‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در سال 95 تعداد یک هزار و 450 نفر اشتغال زایی را با پرداخت بیش از 110 میلیارد ریال تسهیلات در استان محقق کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان  اضافه کرد: این تسهیلات در قالب طرح‌های پرورش آبزیان، پرورش قارچ، پرورش شترمرغ ، پرورش زنبورعسل، گلخانه، دام سبک و سنگین، صنایع دستی و گیاهان دارویی و مواردی از این دست پرداخت شده است.

دوست‌محمدیان در ادامه از انجام 101 پروژه محرومیت زدایی در سطح استان سمنان خبر داد و افزود: سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در سال قبل تعداد 101 پروژه محرومیت زدایی شامل مجتمع آب‌رسانی برای 9 روستای خارتوران، پروژه آب‌رسانی روستای رامه بالا و پایین، پروژه آب‌رسانی امامزاده عبداله، اخداث و تعمیر مساحد و حسنیه ها در 8 روستا، ساخت خانه نیازمند در مناطق محروم 75 مورد، ساخت عسالخانه 3 مورد، ساخت یادمان شهدا 3 مورد و تکمیل پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی 3 مورد است که همه این پرژه‌ها تکمیل و تحویل شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610248
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.