به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز یکشنبه در جمع هنرمندان حوزه هنری سمنان در سالن غدیر افزود : هنرمندان باید به نیازهای مردم به ویژه جوانان توجه داشته باشند ، زیرا نیاز امروز جامعه ما با هنرمندان تامین می شود.
وی با تاکید بر تشکیل اتاق فکر هنرمندان برای ترسیم نقشه راه فرهنگ این استان اظهارداشت : ایده هنرمندان در اتاق فکر می تواند مشاوره خوبی برای آینده و ترسیم نقشه فرهنگی استان باشد.
وی با اشاره به آغاز هنر انقلاب اسلامی ، خاطرنشان کرد : انسان ها می توانند به وسیله هنر متعهد به جاودانگی دست یابند چرا که همه انسان ها دوست دارند جاودانه باشند و بهترین زندگی را خواستار هستند، که مطلوب طلبِ جاودانگی، هنر است.
وی یکی از نمونه های بارز جاودان شدن را شهید سید مرتضی آوینی ذکر و اضافه کرد : به علت فعالیت های هنری این شهید در گذشته، نام او هیچگاه از صفحه روزگار پاک نخواهد شد.
استاندار سمنان با بیان این که اولین هنرمند عالم، ذات اقدس الهی است و خداوند هنر را در بالاترین رتبه در وجود انسان متبلور کرد، افزود : خداوند در وجود هنرمندان نعمتی آفریده است که در باقی مردم نیست و آنان باید از این فرصت استفاده کنند و از هنر خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
استاندار سمنان ادامه داد : در هنر نمایش باید دولتی ها پیش قدم باشند و هر دستگاه می تواند با خرید بلیط آن نمایش را حمایت کند.
بیستم فرودین روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهید سیدمرتضی آوینی است.
در این نشست شماری از هنرمندان کمبود اعتبارات ، برطرف نشدن نیازهای صنفی و نبود فضای مناسب فرهنگی را از جمله مشکلاتشان برشمردند.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.