به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز پنج شنبه در آیین بهره برداری متمرکز از پنج هزار هکتار سامانه نوین آبیاری که با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در فرمانداری شاهرود برگزار می شود، افزود: شاهرود قطب تو لید محصولات کشاورزی و باغی استان سمنان است.
وی ادامه داد: برای توسعه کشاورزی استان در سال های گذشته برنامه ریزی های خوبی انجام شده به طوری که در سفر قبلی رییس جمهوری به سمنان 160میلیارد تومان اعتبار شناور به این بخش اختصاص یافت.
هاشمی راه اندازی کارخانه کنسانتره شاهرود را یک گام مهم برای رونق باغداری منطقه خواند و گفت: راه اندازی دوباره این کارخانه پس از سه سال تعطیلی ، باعث شد سال گذشته انگور درجه 2 از هر کیلو 300 تومان به 1600 تومان افزایش یافت و در آمد خوبی برای باغداران به دنبال داشت.
فرماندار شاهرود گفت: صادرات محصولات کشاورزی و باغی منطقه به خارج از کشور را از دیگر توفیق های به دست آمده بود به طوری که مقدار قابل توجهی سیب مجن ، انگور و زردآلوی شاهرود به خارج از کشور صادر گردید.
وی با بیان این که، بیشترین اعتبارات بخش تملک دارایی شهرستان سال گذشته در بخش کشاورزی بوده ، افزود: توجه بیشتر به بخش کشاورزی ، رونق بسیار خوبی در وضع کشاورزی و باغداری ایجاد خواهد کرد.
معاون استاندار سمنان سطح زیر کشت شهرستان شاهرود را 40 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 25 هزار هکتار به کشت محصولات مختلف و 15 هزار هکتار هم محصولات باغی هستند.
هاشمی میزان تولیدات سالانه محصولات کشاورزی شهرستان را نیز 450 هزار تن عنوان کرد و گفت: این میزان شامل 230 هزار تن محصولات زراعی، 158 هزار تن باغی و 56 هزار تن محصولات دامی است.
وی با بیان اینکه انگور با میانگین تولید سالانه 78 هزار تن بیشترین میزان محصولات باغی را تشکیل می دهد، اضافه کرد: امسال تولید انگور بیش از 90 هزار تن پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: زرد آلو با 35 هزار تن و سیب با 24 هزار تن در ردیف های بعدی محصولات تولیدی قرار می گیرند.
معاون استاندار سمنان به سفر قبلی رییس جمهوری به سمنان اشاره کرد و گفت: مردم شهرستان شاهرود از فرزند استان خود استقبال بسیار خوبی کردند، به طوری که 11 هزار نفر برای این منظور به سمنان مسافرت کردند.
در شهرستان شاهرود 42 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که 15.7 هزار هکتار آن را باغ های مختلف میوه تشکیل می دهند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.