غلامرضا کاتب روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سفر کاروان تدبیر و امید در سال 95 به سمنان مصوبات ارزشمندی داشت که باید در سفر روز پنجشنبه هفدهم فروردین 96 دکتر روحانی به این سمنان عملکرد دستگاه اجرایی به ایشان گزارش شود.
وی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی فرزند استان سمنان است و به مشکلات این دیار شناخت کامل دارد و برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار باید برنامه های جدی تری اتخاذ شود.
کاتب تصریح کرد: صادرات بیش از 4 میلیون بشکه نفت خام در روز بعد از برجام از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر وامید است که آحاد جامعه باید به این دستاورد ارزشمند افتخار کنند.
وی خاطرنشان کرد: چالش بحران آب و رکود اقتصادی از مشکلات عمده در استان سمنان است که باید برای رفع این مشکلات برنامه ریزی منسجمی عملیاتی شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خدمات ارزشمند دولت تدبیر وامید در سه سال گذشته بر هیچ جریان و جناح سیاسی پوشیده نیست و به یقین با وحدت بین مردم و مسوولان مشکلات جامعه برطرف می شود.
وی گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی با رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب و برنامه ریزی و اجرای دولت تدبیر وامید در کشور ریشه دوانده است و سال 96 به یاری خداوند سال افزایش اشتغال و تولید خواهد بود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت مجلس و دولت برای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور قابل تحسین است و مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه های اشتغال‌زا درصدد کاهش نرخ بیکاری در کشور است.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در قالب بیست و ششمین سفر کاروان تدبیر و امید روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.